شناسهٔ خبر: 91924 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۱۵۸ قطعه زمین برای احداث مسکن محرومین در شهرضا/ تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگی ۴ هزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی شهرضا

غلامرضا سبزواری، رییس شهرضا،اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا گفت: بیش از ۲.۷ هکتار از اراضی این شهرستان برای تامین مسکن محرومین اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، غلامرضا سبزواری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی راه و شهرسازی تلاش در جهت تامین زمین برای مسکن محرومین بوده است اظهار کرد: تعداد ۱۵۸ قطعه زمین با مساحت افزون بر ۲.۷ هکتار به این امر اختصاص داده شده است و امید است با این اقدام مشکل مسکن محرومین شهرستان  شهرضا رفع شود. 

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ به غیر از واگذاری‌های اراضی با کاربری‌های تجاری و خدماتی که ازطریق مزایده انجام شده است، با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تعداد ۵۰ پلاک و واحد مسکونی (موضوع قرارداد واگذاری سنوات قبل) انتقال قطعی شد همچنین ۲۲قطعه زمین به شهرداری منظریه بابت سهم ۱۰درصد و سه قطعه برای ساختمان‌های اداری و انتظامی در شهرستان واگذار شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا با بیان اینکه ۱۷ فقره سند تک‌برگ برای اراضی این شهرستان اخذ شده است گفت: این اقدام موجب پیشگیری از زمین خواری، جلوگیری از تصرفات اراضی ملی شهرستان و تثبیت مالکیت می‌شود. 

وی افزود: در این شهرستان بیش از ۲۰هزار مترمربع از اراضی حریم شهر تحصیل شد و در راستای اجرای قانون حدنگار با پیگیری‌های بعمل آمده اسناد دفترچه ای چهارهزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی شهرستان شهرضا به تک‌برگی تبدیل شد. 

سبزواری بیان داشت: برای اجرای طرح بزرگ و ملی مسکن در این شهرستان زمین مورد نیاز برای احداث ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرضا تامین و به این امر تخصیص داده شد. 

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد اسکلت سازه پروژه یکهزار و ۶۲۴ واحدی باقیمانده مسکن مهر این شهرستان تکمیل شده است عنوان کرد: ۸۰ سند مسکن مهر تحویل داده شد و پیگیری‌های لازم برای پایان کار و صدور سند پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر به ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ واحد انجام پذیرفته است. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا اظهار کرد: این اداره در حوزه شهرسازی و معماری، ۵۰۰ مورد استعلامات دریافتی از مراجع شهرستانی شامل (استعلام محدوده و حریم شهرها، کاربری‌ها، طرح‌های تفکیکی و ..) را پاسخ داده است و بازدیدهای میدانی برای ۶۰ پرونده با موضوعات مختلف برای طرح در کمیته کارشناسی کمیسیون ماده پنج و کمیته فنی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی بعمل آورده است.