شناسهٔ خبر: 91929 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار زرد هواشناسی:

افزایش ارتفاع موج‌های دریای عمان و خلیج فارس تا ۲ متر

موج دریا سازمان هواشناسی هشدار داد که در روزهای آینده ارتفاع موج‌های دریای عمان و خلیج فارس از یک تا ۲ متر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کل کشور با صدور یک اعلامیه دریایی سطح زرد، درباره افزایش موج‌های دریاهای جنوبی کشور هشدار داد.

بر اساس این اعلامیه، موج‌های مناطق جنوبی از روز پنج‌شنبه ۲۶ تا روز شنبه ۲۸  فروردین ماه بین ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲ متر افزایش می‌یابد.

منطقه اثر این سامانه در روز پنجشنبه شامل خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و شرق دریای عمان، نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، غرب هرمزگان و  سیستان و بلوچستان، در روز جمعه شامل نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و دریای عمان، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، و در روز شنبه شامل نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و شرق دریای عمان، نواحی ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر می‌شود.

احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل از جمله اثرات مخاطره این سامانه هستند، بنابراین  احتیاط در شنا و تفریحات آبی، احتیاط در تردد شناورهای تفریحی، سبک و نیمه سبک و فعالیت های شیلاتی توصیه می‌شود.