شناسهٔ خبر: 91952 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام گرفت

امضای سند توافقنامه دومین اجلاس کمیته مشترک همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای ایران و سوریه

جلسه دومین نشست کمیته مشترک همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای ایران و سوریه طی روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه سال جاری به میزبانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، این نشست که به ریاست جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی و محمود اسعد مدیر کل حمل و نقل جاده ای وزارت حمل و نقل جمهوری عربی سوریه برگزار شد، پس از دو روز مذاکرات،  طرفین به توافقاتی در جهت کاهش موانع حمل و نقلی و تسهیل تردد ناوگان به قلمرو دو کشور دست یافتند.

بر اساس این گزارش، در این نشست دو طرف موضوع تسهیل و نیز پیشبرد عملیات حمل و نقل برای پشتیبانی از رشد اقتصادی پایدار و مستمر در هر دو کشور را ناگزیر دانسته و بر تعهد خود در رفع هرگونه موانع کنونی در فرآیندهای حمل و نقل بین المللی جاده ای به مقاصد دو کشور، عبوری از قلمرو یکدیگر و از یا به کشور ثالث تاکید کردند.

این گزارش حاکی است، با توجه به عضویت دو کشور در راهگذر حمل و نقل بین المللی شمال -جنوب دو طرف بر تعمیق همکاری‌ها در چارچوب راه گذر موصوف تاکید کردند.

در حاشیه این نشست، هیئت سوری از مرکز مدیریت راه های کشور بازدید به عمل آورد و از توسعه توانمندی ایران و سامانه هوشمند مرکز مدیریت راه ها تقدیر کردند.

در خاتمه، صورتجلسه دومین اجلاس کمیته مشترک همکاری های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای بین دو کشور به امضای روسای هیات های طرفین رسید.