شناسهٔ خبر: 91965 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید در هرمزگان / خلیج فارس مواج است/ تداوم بارش‌های پراکنده تا دوشنبه

موج دریا کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش‌های پراکنده درنیمه شرقی کشور از وقوع رگبار، رعدوبرق و وزش باد در ۱۱ استان کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۶ فروردین و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا بارش‌ها در نیمه شرقی کشورمان تداوم خواهد داشت و در استان‌های خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی، گلستان، شرق مازندران، سمنان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، هرمزگان و اصفهان، در برخی ساعات به ویژه بعد از ظهر و اوایل شب رگبار، رعد‌وبرق و تندبادهای موقتی پیش‌بینی می‌شود. در برخی مناطق مستعد بارش تگرگ را هم انتظار داریم.

وی افزود: امروز برای استان اردبیل و گیلان هم بارش‌های خفیف را گاهی با رعد و برق پیش‌بینی کردیم.  شدت بارش های امروز در خراسان شمالی و رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات سمنان. و برای فردا در خراسان جنوبی، رضوی و سمنان خواهد بود.  از روز شنبه بارش های پراکنده در شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی، یکشنبه بارش پراکنده ارتفاعات استان‌های یزد و کرمان، دوشنبه بارش پراکنده در اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

نقشینه گفت: امروز وزش باد شدید در هرمزگان گاهی همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد. در ۳ روز اینده خلیج فارس، به ویژه نواحی مرکزی و شرقی در آن تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

وی افزود: آسمان تهران در ۳ روز اینده آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد است. بیشینه دمای امروز ۲۷، فردا ۲۶ شنبه ۲۸ در جه سانتی‌گراد خواهد بود و کمینه دما به ۱۵ درجه خواهد رسید