شناسهٔ خبر: 92005 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته؛

افزون بر ۲ میلیون مسافر در سیستان و بلوچستان جابه‌جا شدند

ترمینال مسافربری زاهدان.JPG معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیون و و ۸۳ هزار و ۵۱۹ مسافر سال گذشته در قالب ۲۴۳ هزار و ۵۱ سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای استان شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری كرايه برون شهری در این استان جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری اظهار داشت: جابه‌جایی مسافر این مدت در استان نسبت به مشابه سال گذشته با ۳ میلیون و ۱۲ هزار و ۴۶۵ مسافر و ۳۰۶ هزار و ۷۰۲ سفر کاهش ۳۱ درصدی در جابه‌جایی مسافر و ۲۱ درصدی در تعداد سفر را نشان می دهد.

وی ادامه داد: ۶۲ درصد جابه‌جایی مسافر این مدت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای به داخل استان و ۳۸ درصد به خارج استان انجام شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان درباره وضعیت حمل و نقل عمومی برون شهری و چگونگی رعایت الزامات بهداشتی گفت: از همان روزهای نخست شیوع این ویروس تمام الزامات و پروتکل‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا نظیر فاصله گذاری اجتماعی به شرکت های حمل و نقل عمومی مسافر استان ابلاغ و نظارت های دوره ای در این زمینه توسط همکاران ما به طور مرتب درحال انجام است.

باقری با بیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش مسافر و سفرهای بین استانی، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری دچار ضرر و زیان شدند، گفت: با پیگیری های به عمل آمده توسط این اداره کل پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال برای شرکت های حمل و نقل عمومی(به ازای هر نفر شاغل) و ۶۰ میلیون ریال برای رانندگان این دسته از ناوگان حمل و نقل عمومی در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۸۴ راننده مسافری فعال، ۹۰۶ دستگاه ناوگان اتوبوسی، هزار و ۴۴۷ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۷۵۵ دستگاه ناوگان سواری فعال در سیستان و بلوچستان به هموطنان خدمات ارائه می دهند.