شناسهٔ خبر: 92006 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده در مازندران، مرکز، شرق و جنوب‌شرق کشور/وزش باد همراه با گردوخاک در تهران و ۸ استان/خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز مواج و متلاطم است

گردو خاک در تهران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش پراکنده در مازندران، مرکز ، شرق و جنوب‌شرق کشور از وزش باد همراه با گردوخاک در تهران و هشت استان کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۲۸ فروردین و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطقی از خراسان‌شمالی و رضوی، شمال خراسان‌جنوبی، نیمه شمالی کرمان، جنوب‌شرق سیستان‌وبلوچستان، بلندی‌های مازندران و بخش‌هایی از مرکز کشور، بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. فردا نیز در مناطقی از مازندران، گیلان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، یزد و مناطق شمال و شمال‌غرب فارس، نیمه شمالی کرمان و ارتفاعات سمنان، بارش پراکنده پیش‌بینی شده است که در برخی از مناطق به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد، خواهد بود.

رفیعی افزود: روز دوشنبه در خراسان شمالی و بلندی‌های مازندران، گلستان، سمنان، تهران، البرز، کرمان و شمال هرمزگان شرایط بارش پراکنده و وزش باد، پیش‌بینی می‌شود. سه‌شنبه در مناطقی از شمال‌غرب بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و جو پایدار است.  

به گفته وی، تا اوایل وقت امروز در استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین، قم، شمال مرکزی، شمال و شمال‌شرق اصفهان، ایلام، و غرب خوزستان در برخی از ساعت‌ها وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که گاهی همراه با گردوخاک خواهد شد. ضمن آنکه امروز مناطق مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز، مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در تهران امروز آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد است. فردا شرایط جوی به همین ترتیب خواهد بود. حداکثر دما امروز در تهران ۲۵ درجه بالای صفر است و حداقل دما به ۱۵ درجه بالای صفر رسید.