شناسهٔ خبر: 92035 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران اعلام کرد:

ضرورت جامع نگری برای ساخت جزیره مصنوعی در نوار ساحلی نوشهر

محمدتقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: برای ساخت جزیره مصنوعی در نوار ساحلی نوشهر، جامع نگری، اخذ مجوزهای قانونی و رعایت مسائل زیست محیطی ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدتقی انزان‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در نشست بررسی ساخت جزیره مصنوعی در نوار ساحلی نوشهر، خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال ۹۸ موافقت اولیه با جانمایی ساخت اسکله تفریحی در منطقه کپورچال نوشهر توسط کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه بررسی فاصله با لنگرگاه، مقابله با آلودگی‌های احتمالی، عملیات‌های جست‌وجو و نجات و مواردی از این قبیل برای دریافت مجوز این پروژه الزامی ا‌ست، افزود: پیشنهاد می‌شود شرکت‌های مشاور در خصوص تکمیل مباحث مطالعاتی اقدام کرده تا روند دریافت مجوزهای لازم شتاب بیشتری بگیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: ساخت راه ساحلی نوشهر به محمودآباد و ایجاد زیرساخت‌های فرودگاهی برای بین‌المللی کردن فرودگاه نوشهر و ایجاد بستر مورد نیاز برای توریست درمانی از جمله ابعاد پروژه یاد شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین محمدعلی محسنی بندپی؛ نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی احداث جزیره مصنوعی در نوشهر را قابل اجرا دانست و تصریح کرد: به دلیل گردشگر پذیر بودن و مواهب خدادادی غرب مازندران، باید انرژی بیشتری در زمینه گسترش صنعت گردشگری صرف کرد؛ در سال‌های اخیر کشورهای همسایه، توانستند از ظرفیت‌های خود با حفظ منابع طبیعی در جهت جذب گردشگر اقدام کنند.