شناسهٔ خبر: 92056 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری خبر داد:

آسفالت بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی جنوب استان سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰

آسفالت بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی جنوب استان سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰ به منظور ارتقای شاخص برخورداری راه روستایی در جنوب استان با تامین اعتبارات مورد نیاز انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی در سفر به جنوب استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روستاها کانون مهم تولید و اشتغال در هر جامعه‌ای به شمار می‌روند، بهبود وضعیت زیرساختی از جمله راه‌های روستایی یکی از راه‌های رسیدن به توسعه همه جانبه این مناطق است.

وی ادامه داد: دراین راستا سال گذشته اقدامات مطلوبی در حوزه آماده سازی راه‌های روستایی و فرعی برای اجرای عملیات آسفالت حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در قالب طرح ابرار انجام شد که امسال درصدد هستیم که ۱۰۰ کیلومتر از این راه‌ها برای تردد روان روستائیان گرامی منطقه آسفالت شود.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها در روستاها با هدف حفظ جمعیت و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه در جنوب سیستان و بلوچستان تحت تاثیر آب و هوای اقیانوسی شاهد بارش‌های شدید و سیل آسا در طول سال هستیم که تخریب و مسدودی راه‌ها را به همراه دارند این سازمان با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب این استان بنا دارد بعد انجام مطالعات نسبت به احداث پل در محورهای مورد نیاز اقدام کند تا مردم منطقه به ویژه روستائیان گرامی از مسیرهای امن در زمان بروز سیلاب تردد کنند.

مقبلی با قدردانی از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: همکاران ما در این اداره کل با استفاده از توان اکیپ‌های امانی و پیمانی اهتمام خود را برای بهبود وضعیت راه‌های حوزه تحت پوشش به کار گرفته اند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گفتنی است خانقایی مدیر کل دفتر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان و قادری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان را در بازدید از محورهای روستایی جنوب این استان همراهی کردند.