شناسهٔ خبر: 92063 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اجرای پروژه راه کورائیم خلفلو صورت می‌گیرد؛

کاهش ۵۵ کیلومتری مسافت بخش کورائیم تا پایتخت

راه روستایی خلفلو.jpg معاون راه های فرعی و روستائی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با اجرای پروژه راه کورائیم خلفلو در قالب طرح ابرار، مسیر بخش کورائیم به تهران ۵۵ کیلومتر کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، معاون راه های فرعی و روستائی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با اجرای پروژه راه کورائیم خلفلو در قالب طرح ابرار، مسیر بخش کورائیم به تهران ۵۵ کیلومتر کاهش می‌یابد.

منصور نجف‌قلیزاده در بازدید از عملیات اجرائی این پروژه اظهار داشت: راه روستایی خلفلو به کورائیم به طول ۱۰ کیلومتر در قالب طرح ابرار به صورت امانی و پیمانی در حال اجراست.

وی افزود: عملیات خاکبرداری و خاکریزی و تقویت لایه بستر راه خلفلو به کورائیم توسط ماشین آلات اداره کل راهداری در حال انجام است و ابنیه فنی و لایه زیر اساس آن نیز توسط پیمانکار با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان در حال اجراست.

معاون راه‌های فرعی و روستائی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: با تلاش راهداران سخت کوش شهرستان‌های نیر و کوثر این پروژه مهم امسال به بهره برداری خواهد رسید.

برخورداری ۵۸ درصد از راه های روستایی استان از آسفالت مناسب

نجف‌قلیزاده با بیان اینکه ۵۸ درصد راه های روستایی استان دارای آسفالت هستند تصریح کرد: استان اردبیل ۴ هزار و ۷۵۱ کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان ۲ هزار و ۷۳۶ کیلومتر از آسفالت مناسب برخوردار است.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته قرار است حدود۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در قالب طرح ابرار ۱ و ۲ آسفالت شود که از این مقدار راه روستایی تاکنون ۴۰ کیلومتر بهسازی، ، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت شده است.

معاون راههای فرعی و روستائی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه میانگین راه روستایی آسفالت در استان اردبیل از متوسط کشوری بیشتر است، اظهار کرد: متوسط راه روستایی آسفالت در کشور ۵۲ درصد است که این رقم در استان اردبیل ۵۵ درصد است.

نجف‌قلیزاده با اشاره به اینکه راه دسترسی ۹۵ درصد خانوارهای روستایی استان اردبیل آسفالت است، گفت: با اینکه راه ۵۸ درصد از روستاهای استان آسفالت است، اما به علت پر جمعیت بودن این روستاها، ۹۵ درصد خانوارهای روستایی استان تحت پوشش جاده‌های آسفالته هستند.