شناسهٔ خبر: 92077 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی خبر داد:

توسعه پروازهای فرودگاه بیرجند / ۳ سورتی به پروازهای فرودگاه اضافه می‌شود

فرودگاه بیرجند مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از توسعه پروازهای فرودگاه بیرجند خبر داد.

عظیم طهماسبی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از توسعه پروازهای فرودگاه شهید کاوه بیرجند خبر داد و گفت: از روز ۵ اردیبهشت‌ماه، پروازهای تهران-بیرجند-تهران شرکت هواپیمایی پارس‌ایر آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: این شرکت در چند ماه گذشته به دنبال اخذ مجوز پرواز از سازمان هواپیمایی کشوری بود. از آنجا که هواپیماهای این شرکت داری ۵۰ صندلی است و این تعداد صندلی، با توجه به میزان تقاضای پرواز مناسب فرودگاه بیرجند است، ما از همان ابتدا پیگیر بودیم که پروازهای پارس‌ایر در این فرودگاه برقرار شود. بعد از اخذ مجوز بنا شد این شرکت هفته‌ای دو پرواز در روزهای یکشنبه و سه شنبه به فرودگاه بیرجند داشته باشد.

طهماسبی افزود: با توجه به ناوگان شرکت پارس‌ایر که فعلا محدود به دو فروند بمباردیه CRJ-۲۰۰ER است، در حال حاضر این ایرلاین تنها همین دو پرواز را در فرودگاه بیرجند دارد. اما در صورت توسعه ناوگان این شرکت هواپیمایی مذاکراتی برای برقراری پرواز به مقاصد زاهدان و شیراز نیز از فرودگاه بیرجند انجام شده است. 

این مدیر فرودگاهی درباره ساعت پروازهای پارس‌ایر در فرودگاه بیرجند گفت: در روزهای یکشنبه پرواز ساعت ۱۱:۳۰ به زمین نشسته و ساعت ۱۲:۲۰ بیرجند را به مقصد تهران ترک می‌کند. این پرواز در روزهای سه شنبه ساعت ۷:۲۰ وارد فرودگاه شده و ساعت ۸:۱۵  پرواز می‌کند.

طهماسبی ادامه داد: همچنین پرواز دیگری نیز از روز ۹ اردیبهشت توسط هواپیمایی ایرتور بین تهران و بیرجند برقرار خواهد شد. این پرواز روزهای پنجشنبه ساعت ۱۱ در بیرجند به زمین نشسته و ساعت  ۱۲ فرودگاه را ترک می‌کند.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی، در حال حاضر فرودگاه شهید کاوه بیرجند به طور متوسط روزانه دو پرواز به مقاصد تهران و مشهد دارد.

گفتنی است هواپیمای بمباردیه CRJ-۲۰۰ER یک جت منطقه‌ای باریک‌پیکر و کوتاه‌برد ساخت کشور کاناداست که با دارا بودن ۵۰ صندلی برای برقراری پرواز به فرودگاه‌های کوچک، شهرهای کم جمعیت و در مسیرهای کوتاه مناسب است. این هواپیما از دو عدد موتور جنرال الکتریک CF۳۴-۳B۱ نیرو می‌گیرد.