شناسهٔ خبر: 92080 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا پایان امسال انجام می‌شود؛

آسفالت راه روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار در هرمزگان

آسفالت راه روستايي مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان از انجام آسفالت راه روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار فاقد راه تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(هرمزگان)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: در دو سال گذشته ۲۹۵ کیلومتر راه روستایی(طرح ابرار) در استان احداث شده و برای اجرای این پروژه ها افزون بر ۲هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

یوسف عابدینی در ادامه افزود: سال گذشته با پیگیری های انجام شده در جهت محرومیت زدایی، دو تفاهم نامه مشاركت تامين مالي با بنياد علوي در حوزه كوشاه احمدي و بنياد بركت در مسير زيركوه گافر بشاگرد جمعاً به مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال منعقد شد که گامی موثر در جهت عدالت و برخورداری‌ متوازن این مناطق است.

عابدینی ابراز داشت: در مسير پشت كوه گافر بشاگرد در حال تكميل خاكبرداري قطعه دوم از ملكن تا درنگ مدو و اجراي خاكريزي مي باشد و ۱۶ كيلومتر از طول مسیر تا پايان شهريور ماه امسال آماده آسفالت خواهد شد و بازگشايي و خاكبرداري انتهاي مسير قطعه سوم از درنگ مدو به سمت آخران نيز براي رفع مشكل تردد اهالي در حال انجام است.

وی ادامه داد: از ۹۵ کیلومتر مسیر زیرکوه گافر نیز طبق نقشه های مصوب افزون بر ۸۹ کیلومتر بازگشایی شده در سال جاری، حداقل ۳۰ کیلومتر از مسیر مذکور به بهره برداری خواهد رسید.

برنامه ريزی برای ۶۸ پروژه راه روستایی در امسال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان در خصوص برنامه های اجرایی حوزه معاونت فنی و راه‌های روستایی این اداره کل در سال ۱۴۰۰ ابراز داشت: در سال جدید تعداد ۶۸ پروژه راه روستایی به طول ۲۱۸ کیلومتر برای اجرا برنامه ريزی شده است و اعتبار مورد نیاز برای آسفالته نمودن راه‌های برنامه ریزی شده ۲۴۸ ميليارد تومان خواهد بود.

یوسف عابدینی با اعلام اینکه توسعه، مرمت و بهسازی راه روستایی از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان در سال جاری است یادآور شد: در سال جدید علاوه بر بهره برداری از پلهای بزرگ چارک، جگین۲، ارمک، بنگلایان و کروئیه، اجراي آسفالت كليه روستاهاي بالاي ۱۰۰ خانوار فاقد راه آسفالته نیز در دستور کار قرار دارد.