شناسهٔ خبر: 92165 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری بردسکن خبرداد:

۱۵هزار متر مربع لکه‌گیری محورهای شهرستان بردسکن در ایام نوروز ۱۴۰۰

آغاز عملیات روکش آسفالت 37 کیلومتر از محورهای روستایی شهرستان مهرستان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بردسکن از لکه‌گیری محورهای این شهرستان به میزان۱۵هزار متر مربع طی ایام نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان رضوی)، علی اکبر یوسفیان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بردسکن با بیان اینکه در این شهرستان هزار و ۸۳ کیلومتر راه همسنگ وجود دارد که حدود ۲۰۰ کیلومتر آن راه شهری است، در تشریح فعالیت‌های حوزه راهداری این اداره گفت: لکه‌گیری در سطح حوزه استحفاظی با توجه به شرایط راه‌های شهرستان، به صورت مستمر و روزانه در حال انجام است که در ایام نوروز، ماشین آلات سنگین در نوبت صبح به عملیات لکه‌گیری می‌پرداخت که در راه‌های روستایی و شهری در این ایام ۱۵هزار متر مربع لکه‌گیری انجام شد.

یوسفیان ادامه داد: با توجه به بارش‌های بهاری، یکی از فعالیت‌های راهداران در این فصل، شست‌وشوی علائم حاشیه راه‌ها است، که در فروردین ماه، بیش از ۵ هزار تابلوهای مسیرنما و اطلاعاتی شست‌وشو و تنظیف شده است.

وی تصریح کرد: آشکارسازی خاک‌ریزها و دستک پل‌ها در محورهای بین شهری با ریختن پودر سنگ سفید رنگ روی خاک‌ریزها و دستک‌ها برای نمایان شدن آن‌ها و جلب توجه بیشتر رانندگان، که در این زمینه تعداد ۲۰۰ دستگاه پل در سطح راه‌های شهرستان بردسکن فعالیت انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بردسکن با اشاره به سیلابی بودن منطقه بردسکن، اعلام کرد: تا پایان تیر ماه نگران وقوع بارش‌های سیلابی در سطح شهرستان هستیم، از همین تنظیف ورودی و خروجی پل‌ها یکی از فعالیت‌های مهم این اداره است که در این زمینه در طی فروردین ماه ۵ هزار متر مربع تنظیف در این زمینه انجام شده است و در خصوص تنقیه پل‌های نیازمند این موضوع نیز به میزان ۱۲۰ متر مکعب تنقیه در پل‌های سطح شهرستان انجام شد.

تیغ زنی راه‌های شوسه حدود ۱۰۰ کیلومتر

وی در تشریح سایر اقدامات انجام شده توسط این اداره در حوزه راهداری افزود: با توجه به شرایط بارنگی در سطح شهرستان، تیغ زنی راه‌های شوسه که حدود ۱۰۰ کیلومتر راه در ایام نوروزی انجام شده است و همچنین یک مورد مرمت و بتن‌ریزی یک دستگاه آبنما در محور شاهرود- بیارجمند بود که مقدار ۲۵ متر مکعب مصالح بتنی و سنگی مصرف شد.

یوسفیان با بیان اینکه در فروردین ماه، طرح بهسازی یک دستگاه پل باکسی در حوزه راه‌های این اداره انجام شد، در خصوص تشریح این عملیات افزود: در محور روستای کوشه به عظیم آباد، یک دستگاه پل باکسی وجود دارد که با توجه به فعال شدن یک گسل در زیر این پل، اعتباری در حدود ۱.۲ میلیارد ریال برای بهسازی این پل از طریق اداره کل راهداری و حمل و قنل جاده‌ای تعیین شد که در این راستا در پایین دست پل، با احداث برید و بتن‌ریزی به بهسازی پرداختیم و در بالا دست نیز محل گسل‌های مطالعه شده را در عمق ۴ متر و عرض ۱.۲۵ متر و طول ۳۰ متر در مقابل دهانه پل تزریق ۸ متر مکعب بتن انجام دادیم.

یوسفیان خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌های نظارتی می‌تواند به بازدید دوره‌ای از شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر با همراهی کارگروه مربوطه اشاره کرد که در حوزه شرکت‌های حمل و نقل کالا سه مرحله و در حوزه شرکت‌های حمل و نقل مسافر نیز در ۵ مرتبه بازدید و نظارت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز، همکاری خوبی با پلیش راه شهرستان داشتیم، اعلام کرد: در این همکاری‌ها به کنترل ترافیک جاده‌ای و تاکید بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در حین سفر می‌پرداختیم.