شناسهٔ خبر: 92191 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی صورت گرفت؛

تشریح برنامه جامع ایمنی ترافیک آذربایجان شرقی برای سال۱۴۰۰

کمسیون ایمنی حمل ونقل درتبریز (2).jpg مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی در جلسه برنامه جامع ایمنی ترافیک استان برای سال۱۴۰۰، با تکیه برسند دهه اقدام، ایمنی راه‌ها را در پنج محور مدیریت ایمنی راه ها، راه های ایمن تر، وسیله نقلیه ایمن تر، کاربران جاده ایمن تر و واکنش پس ازتصادفات برای تصویب و ارائه به کمیسیون کشوری تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(آذربایجان شرقی)، اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی در جلسه برنامه جامع ایمنی ترافیک استان برای سال۱۴۰۰، با تکیه برسند دهه اقدام (از۱۴۰۰تا۱۴۱۰) ایمنی راه‌ها را در پنج محور مدیریت ایمنی راه ها، راه های ایمن تر، وسیله نقلیه ایمن تر، کاربران جاده ایمن تر و واکنش پس ازتصادفات برای تصویب و ارائه به کمیسیون کشوری تشریح کرد.

علیزاده همچنین در این جلسه به برنامه های مرتبط با هفتم اردیبهشت(روزملی ایمنی حمل ونقل) اشاره و بر همکاری دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی استان در اجرای آنها برای ارتقای فرهنگ رعایت مسایل ایمنی در رانندگی تاکید کرد.

علیزاده در ادامه اظهار داشت: درسال گذشته تعداد۲۲۱ میلیون تردد و در ایام اجرای طرح نوروزی از ۲۵اسفند تا ۱۵فروردین تعداد۱۳میلیون تردد در محورهای استان ثبت شده است.

همچنین در این جلسه جواد رحمتی معاون هماهنگی عمرانی استانداری با قدردانی از اقدامات دستگاه های ذیربط در ارتقای ایمنی حمل ونقل درسال گذشته و تعطیلات نوروز امسال گفت: اقدامات مربوط به افزایش ایمنی تردد باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

رحمتی در مورد جابه جایی درختان آزادراه شهیدکسایی برای تعریض باندشمالی از دو خط عبور به سه خط عبور گفت: این عملیات باید به صورت قطعه بندی ازسمت میدان بسیج توسط شهرداری آغاز شود و اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان متعاقب آن نسبت به اجرای عملیات زیرسازی اقدام نموده و شهرداری نیز آسفالت آن را انجام دهد.

وی همچنین درمورد سرقت علائم و تجهیزات و تاسیسات ایمنی راه ها خواستار هماهنگی بین ارگان‌های ذیربط با دادگستری استان شد.

درپایان باید اشاره کرد که در این جلسه همچنین پزشکی قانونی و پلیس راه استان نیز در مورد آخرین آمار تصادفات و تلفات حوادث رانندگی در محورهای مختلف استان در سال گذشته و نوروز۱۴۰۰ مطالبی ارائه کردند.