شناسهٔ خبر: 92202 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جزییات مصوبات سفر اخیر مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به کهگیلویه و بویراحمد

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به شهر زلزله زده سی سخت

پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد جزییات مصوبات سفر اخیر مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به این استان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر ۱۰ روز قبل مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری به این استان گفت: در جریان سفر مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری به این استان اعتبارات خوبی برای برخی پروژه‌ها تخصیص داده شد و پروژه‌های سال جاری را نیز بر اساس این اعتبارات تعریف کردیم.

وی افزود: در جریان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به شهرزلزله زده سی‌سخت کمک شد و ساخت یک کتابخانه به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان، ساخت فرهنگسرا به ارزش ۴.۵ میلیارد تومان، احداث یک باب مدرسه به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان و کمک به زیرساخت‌های شهر سی سخت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان به تصویب رسید. همچنین ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای کمک به بازسازی و احداث یادمان شهدای گمنام یاسوج تخصیص یافت و قرار است اعتبارات آن ظرف چند روز آینده در اختیار استان قرار گیرد.

نیک اقبالی با اشاره به اینکه پروژه‌های مصوب مذکور جزو پروژه‌های سال جاری استان در حوزه بازآفرینی شهری به شمار می‌رود، در خصوص فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته توضیحاتی ارایه کرد و گفت: برنامه‌های بازآفرینی شهری استان در قالب اقدام مشترک در سال ۹۷ آغاز شد، در سال ۹۷، ۴ میلیارد تومان و سال ۹۸ نیز حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم.

وی با اشاره به این که بسیاری از پروژه‌های تعریف شده از سال ۹۷ به پایان رسیده‌اند، اظهارکرد: فاز اول ساخت دو باب مدرسه و احداث کتابخانه و پایگاه سلامت به پایان رسیده است. پروژه بهسازی خیابان بلدیان سه فاز دارد که فاز اول و دوم آن تمام شده است. از محل تبصره ۰۰۱  نیز چند پروژه احداث مدرسه و روکش آسفالت داشتیم که مدرسه‌ها در دست ساخت‌اند اما کار آسفالت به پایان رسیده است.

به گزارش سازمان بازآفرینی شهری ایران، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که حدود ۱۰ پروژه در سال گذشته تکمیل و به بهره برداری رسید، عنوان کرد: در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده حدود ۷۳ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد اما با توجه به افزایش هزینه‌های ساخت و ساز و ثبات مبلغ تسهیلات، تعداد متقاضیان کاهش یافته است.