شناسهٔ خبر: 92208 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

رکورد احداث بزرگراه در دولت تدبیر و امید شکسته شد/ کردستان به یک کارگاه بزرگ راهسازی تبدیل شده است/ احداث ۸ هزار کیلومتر بزرگراه طی ۸ سال

ترکی معاون وزیر راه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون هشت هزار کیلومتر بزرگراه در کشور احداث شده است که یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نعمت الله ترکی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی کردستان که به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشت، اعلام کرد: با وجود مشکلات موجود در سطح کشور ما شاهد رشد بی‌سابقه در بخش احداث بزرگراهی بودیم و از ۱۲ هزار کیلومتر هدف‌گذاری این بخش، از ابتدای ماموریت دولت تاکنون ۸ هزار کیلومتر به سرانجام رسیده است که یک رکورد محسوب می‌شود.

وی به هدفگذاری احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور هم اشاره و عنوان کرد: در استان کردستان ۲۲ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که در نهایت چهار هزار واحد آن منجر به قرارداد شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اولین افتتاحیه‌های طرح مسکن ملی از اردیبهشت ماه سال جاری در برخی از شهرهای کشور انجام می‌شود و در استان کردستان نیز این مسئله پیگیری شده است.

وی گفت: توسعه بخش راه و حمل و نقل استان کردستان در دستور کار این وزارت خانه قرار گرفته است، هرچند به دلیل شرایط اقتصادی و محدودیت‌های مالی، تحریم‌های ظالمانه و مشکلات اداری شاید تاکنون نتوانسته‌ایم به هدفگذاری موردنظر دست پیدا کنیم.

ترکی با بیان اینکه در بخش بازآفرینی شهری و توسعه راه‌های روستایی استان کردستان در اولویت است، هرچند می‌طلبد که با تخصیص منابع بیشتر در این بخش فعال‌تر عمل کنیم، افزود: استان کردستان به یک کارگاه بزرگ راهسازی تبدیل شده و در آینده مردم استان نتیجه آن را خواهند دید.

وی در مورد جابجایی مدیران حوزه راه و شهرسازی هم به راه اندازی کانون ارزیابی و توسعه شایستگی‌های عمومی در جهت انتصاب مدیران شایسته در این نهاد اشاره و عنوان کرد: در این راستا ۱۴۸ نفر از معاونان دستگاه‌های اجرایی استان در این قانون ارزیابی شدند و در نهایت مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کردستان انتخاب شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در انتصاب مدیران سه مقوله مدیر توسعه محور، تحول‌خواه و آینده‌نگر ملاک عمل ما بوده است چون باید اصلح‌ترین و شایسته‌ترین فرد انتخاب شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین "عرفان مرادی" از نیروهای با سابقه اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان که سرپرستی معاونت بازآفرینی شهری و مسکن و معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی کردستان در کارنامه دارد به عنوان مدیرکل جدید اداره راه و شهرسازی استان منصوب و از خدمات ۲  ساله "محمدصدیق ثابتی" مدیرکل سابق هم تقدیر شد.