شناسهٔ خبر: 92209 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۲۴ درصدی شناسایی اضافه تناژ بار در خوزستان

اضافه تناژ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، گفت: طی بررسی های به عمل آمده در سال گذشته، شاناسایی اضافه تناژ در محورهای استان ۲۴ درصد افزایش داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، فواد غزیعلی اظهار کرد: طبق بررسی‌ های به عمل آمده مقدار ۲ هزار و ۸۹۲ تن بار بیش از ظرفیت مجاز در سال ۹۹ توسط ۷۸۳ کامیون  مورد شناسایی و اعمال قانون قرار گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ رشد ۲۴ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه تخلف این کامیون ها به کمیسون های مربوطه ارجاع داده شد، افزود: طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ در قالب گشت‌ های مشترک به اتفاق پلیس راه استان در کلیه محور‌ها به خصوص در مبادی بارگیری معادن انجام شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان همچنین به صدور ۳۱ هزار پروانه عبور بارهای ترافیکی اشاره کرد و گفت: سال گذشته میزان صدور عبور بارهای ترافیکی در استان نسبت به سال ۹۸ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

غزیعلی ادامه داد: سال گذشته تعداد ۶۸ هزار و ۹۳۸ مراجعه به هفت مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین انجام شد که تعداد ۶۱ هزار و ۶۹۲ خودرو در بررسی های صورت گرفته توانستند برگ معاینه فنی دریافت و ۷ هزار و ۲۴۶ خودرو نیز مردود شدند.

وی همچنین به افزایش ۱۳ درصدی صدور کارت هوشمند رانندگان در سال گذشته اشاره کرد و اظهار کرد: سال ۹۹ تعداد یک هزار و ۷۰ کارت هوشمند برای ناوگان باری، ۷۲ کارت هوشمند برای ناوگان مسافری و ۹۴۰ کارت هوشمند برای رانندگان  صادر شد.