شناسهٔ خبر: 92214 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

پایانه مرزی پیشین ترانزیت و تردد بین ایران و پاکستان را هموار می‌کند

داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور گفت: پایانه مرزی پیشین در جنوب سیستان و بلوچستان باعث رونق ترانزیت و آسان شدن ترددهای مرزی بین ایران و پاکستان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی تهرانی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه بازدید از روستای تیس چابهار در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: مرز پیشین که فردا افتتاح می‌شود مجموعا در مساحت ۱۳ هکتار احداث خواهد شد که فعلا سایت موقت آن به مساحت ۲ و نیم هکتار با ۲۵۰ هزار هکتار عملیات خاکی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۸ میلیارد تومان برای سایت نخست هزینه شده افزود: ۴۵۰ متر مربع ساختمان برای سایت نخست این مرز ساخته شده است.

به گفته وی، برای انجام کارهای جزئی مربوط به همین سایت هنوز هشت میلیارد تومان نیاز داریم.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه پیشین، سومین مرز مشترک ما با پاکستان است اظهارداشت: خوشحالیم که دو مرز ریمدان و پیشین در فاصله کوتاهی احداث شدند، قبل از سال ۱۴۰۰ این پروژه به همت همکاران ما در جنوب سیستان و بلوچستان آماده بهره‌برداری بود.

وی تصریح کرد: اما به واسطه برخی هماهنگی‌هایی که می‌بایست با دولت پاکستان انجام می‌دادیم، این افتتاح فردا انجام خواهد شد.

امانی، گفت: بعد از اینکه این مرز افتتاح می‌شود شاهد حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی در آن منطقه هستیم و همچنین ورود و خروج و ترانزیت هم رونق خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: امکانات بیشتر و بهتری هم برای مسافران این مرز فراهم شده است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به منظور افتتاح مرز رسمی پیشین ساعاتی قبل وارد فرودگاه کُنارک - چابهار شد و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران قرار گرفت.

فردا اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ همزمان با سفر محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به چابهار سومین گذرگاه رسمی مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان افتتاح می‌شود. بر این اساس قرار است گذرگاه پیشین-مند در شهرستان راسک افتتاح شود. تاکنون تردد رسمی بین ایران و پاکستان از دو گذرگاه میرجاوه در شمال استان سیستان و بلوچستان و جالق در شرق این استان انجام می‌شود. مرز پیشین جنوبی‌ترین گذرگاه استان سیستان و بلوچستان با پاکستان خواهد بود. فاصله پایانه مرزی پیشین از بندر چابهار ۱۸۰ کیلومتر است.