شناسهٔ خبر: 92219 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تکمیل مجتمع تجاری محله دو پردیسان قم در سال ۱۴۰۰

پردیسان معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در سال ۱۴۰۰ تکمیل پروژه مجتمع تجاری محله دو پردیسان قم در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، داود طلوعی معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم ضمن اعلام قراردادن در دستور کار تکمیل پروژه مجتمع تجاری محله دو پردیسان قم اظهار داشت: در سال گذشته و با شروع طرح مسکن اقدام ملی، تامین و تخصیص زمین برای ساخت ۴۴۰۰ واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این طرح در سطح کلان توسط وزیر راه و شهرسازی و معاونین مربوطه راهبری و رصد و در سطح استان نیز جلسات هفتگی با حضور مدیران کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به طور منظم تشکیل می شود.

به گفته طلوعی در طرح مسکن اقدام ملی قم ۵۳۲ واحد در مرحله اجرای اسکلت و سفت کاری، هزار واحد در مرحله تکمیل آماده سازی و مابقی آن نیز در مرحله آماده سازی، تهیه نقشه و اخذ پروانه ساخت است.

وی الحاق بخشی از اراضی پردیسان و شهرک قدس قم را اقدام و سیاستی برای تامین مسکن قلمداد کرد و گفت: اراضی ۶۳ هکتاری انتهای شهرک قدس در سال گذشته به محدوده شهری ملحق شد و اراضی ۵۶۰ هکتاری مجاور پردیسان بعد از تصویب استان، در انتظار بررسی و تایید شورایعالی شهرسازی و معماری کشور برای الحاق به شهر است.

طلوعی گفت: اقدامات اولیه در خصوص آماده سازی اراضی شهرک قدس و فاز هفت شهرک شهید زین الدین و انجام مطالعات آماده سازی اراضی ۵۷ هکتاری پردیسان روبروی دانشگاه آزاد و اراضی ۷۰ هکتاری واقع در مرکز اصلی محلات هر کدام با پیشرفت ۷۰ درصد از دیگر اقدامات معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم در سال گذشته بود که در سال ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: پروژه مجتمع تجاری محله دو پردیسان با زیربنایی در حدود ۵ هزار مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد، در سال جدید تکمیل می شود.

طلوعی ابراز داشت: شروع عملیات اجرایی روکش آسفالت بلوار امام علی (ع) پردیسان از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جدید است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه وشهرسازی استان قم در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در بافت های فرسوده شهر توضیح داد: در سال جاری و در صورت تامین اعتبارات لازم، عملیات اجرایی احداث مدرسه ثامن الحجج(ع) واقع در خیابان شهید دل آذر با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد، احداث کلانتری شماره ۱۳ شهر قم واقع در محله خاکفرج با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد و توسعه و تکمیل مرکز جامع سلامت خازنی واقع در محله شیخ آباد با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد دنبال می شود.

طلوعی افزود: عملیات اجرایی پروژه مرکز بهداشتی درمانی پیامبر اکرم(ص) در محله دروازه ری و پروژه مرکز بهداشتی درمانی امام حسین(ع) شهرک فاطمیه در سال جدید آغاز خواهد شد.