شناسهٔ خبر: 92309 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش‌های پراکنده در استان‌های ساحلی خزر و البرز مرکزی/دریای‌خزر در ۲ روز آینده مواج است /وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در زابل

طوفان شن در سیستان و بلوچستان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام احتمال بارش پراکنده در استان‌های ساحلی خزر و بلندی‌های البرز مرکزی، از وزش باد شدید همراه با گردوخاک طی روزهای شنبه و یکشنبه در منطقه زابل، خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۳ اردیبهشت و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: برای ۲۴ ساعت آینده در استان‌های ساحلی خزر، بلندی‌های البرز مرکزی در استان‌های تهران، قزوین، اردبیل، آذربایجان‌شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه،لرستان، مرکزی، قم، اصفهان، فارس و کرمان، بارش پراکنده رخ می‌دهد. همچنین، فردا در سواحل شرق دریای‌خزر و خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، زنجان، قزوین، البرز مرکزی و شرق همدان، اصفهان، فارس و یزد و کرمان، انتظار بارش‌های پراکنده وجود دارد.

به گفته وی، تا اواسط هفته بارش‌ها با شدت و ضعف در استان‌های مختلف کشور ادامه دارد. برای دو روز آینده دریای‌خزر، مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: برای روزهای شنبه و یکشنبه در منطقه زابل، در برخی از ساعت‌ها  وزش بادهای شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است. تهران امروز آسمانی نیمه ابری تا ابری را خواهد داشت و احتمال بارش خفیف در شرق و شمال استان وجود دارد. ۳۱ درجه سانتیگراد نیز بیشینه دمای امروز تهران است.