شناسهٔ خبر: 92314 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

توسط سازمان مجری ساختمان‎ها و تاسیسات عمومی و دولتی در ۸ سال انجام شد؛

تکمیل و احداث ۶۵ پروژه بیمارستانی از سال ۹۲ تا ۹۹/ در نوبت تکمیل و تحویل بودن ۷ پروژه بیمارستانی به وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۰

بازدید مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی ودولتی از بیمارستان در حال ساخت بروجن ۶۵ پروژه بیمارستانی در هشت سال دولت تدبیر و امید توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی تکمیل شد و هفت پروژه بیمارستانی دیگر نیز برای امسال بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی یکی از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در هشت ساله دولت تدبیر و امید در عمل به اهداف سازمانی خود که احداث ساختمان‌های بیمارستانی است توانست ۷۲ بیمارستان را در استان‌های سراسر کشور تکمیل کند که بخشی از آنها به غیر از هفت بیمارستانی که برای امسال در نوبت بهره‌برداری قرار دارند به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل شدند و درحال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

بیمارستان‌های تکمیل شده در سال ۱۳۹۲ شامل بیمارستان ۳۵ تختی شفت در استان گیلان و بیمارستان۳۵ تختی ایجرود در استان زنجان است.

۱۲ بیمارستان نیز در سال ۱۳۹۳ با ظرفیت یکهزار و ۲۲۲ تخت تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید. بیمارستان‌های ۸۸ تختخوابی بستک در هرمزگان، ۳۵ تختخوابی چاراویماق در آذربایجان‌شرقی، ۳۵ تختخوابی ورزقان در آذربایجان‌شرقی، مطالعه  احداث بیمارستان ۳۵ تختخوابی کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری، مطالعه و احداث بیمارستان ۳۵ تختخوابی شهرستان سرباز در سیستان و بلوچستان، بیمارستان ۲۱۷ تختخوابی آمل در مازندران، بیمارستان ۲۱۷ تختخوابی چالوس در مازندران، بیمارستان ۳۵ تختخوابی دوست‌محمد در سیستان و بلوچستان، بیمارستان ۲۱۳ تختخوابی مسجدسلیمان در هرمزگان، بیمارستان ۳۵ تختخوابی ارزوییه در کرمان، بیمارستان ۱۴۱ تختخوابی طبس در خراسان جنوبی و بیمارستان ۱۳۶ تختخوابی کلیشاد در اصفهان است.

سال ۱۳۹۴ نیز ۱۳بیمارستان با مجموع ظرفیت ۷۴۰ تخت تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان ها شامل مطالعه و احداث بیمارستان ۸۴ تختخوابی آشخانه در خراسان شمالی، احداث بیمارستان ۳۵ تختی بیضا در فارس، بیمارستان ۴۸ تختخوابی زهک در سیستان و بلوچستان، بیمارستان ۳۵ تختخوابی سروآباد در کردستان، بیمارستان ۳۵ تختخوابی چادگان با ظرفیت ۳۵ تخت در اصفهان، بیمارستان خلیل‌آباد با ظرفیت ۳۵ تخت در خراسان جنوبی، بیمارستان ۳۵ تختی قلعه گنج در کرمان، بیمارستان ۳۵ تختی کوهبنان در کرمان، بیمارستان ۱۴۶ تختی الیگودرز در لرستان، بیمارستان ۱۲۱ تختی بندرگز در گلستان، بیمارستان ۹۷ تختی تاکستان در قزوین، احداث بیمارستان ۳۵ تختی جایگزین دهگلان در کردستان و بیمارستان ۳۵ تختی جایگزین مامونیه در استان مرکزی هستند. 

سال ۱۳۹۵، ۱۵ پروژه بیمارستانی با ظرفیت بیش از یکهزار و ۷۷۶تخت تکمیل شد. این بیمارستان ها شامل بیمارستان ۱۶۴ تختی گرمسار در سمنان، بیمارستان ۹۸ تختی بهارستان در رباط کریم استان تهران، بیمارستان ۱۳۰ تختی پاکدشت در تهران، بیمارستان ۱۵۳ تختی بوکان در آذربایجان‌غربی، مطالعه و احداث بیمارستان ۳۵ تختی رودبار جنوب در کرمان، بیمارستان ۳۵ تختی مال‌خلیفه لردگان در چهارمحال و بختیاری، بیمارستان ۱۲۴ تختی آستارا در گیلان، بیمارستان ۱۴۱ تختی فردوس در خراسان جنوبی، بیمارستان ۹۰ تختی فریمان در خراسان رضوی، بیمارستان ۱۷۴ تختی خمینی‌شهر در اصفهان، بیمارستان ۳۵ تختی کوثر در اردبیل، احداث مرکز بهداشت ۱۳ تختی خنداب در مرکزی، و بیمارستان ۳۸ تختی رضوانشهر در گیلان است.

در سال ۱۳۹۶ تعداد هشت پروژه بیمارستانی با ظرفیت یکهزار و ۳۶۵ تخت تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید. بیمارستان های ۲۱۴ تختی سیرجان در کرمان، بیمارستان ۱۶۱ تختی نهاوند در همدان، بیمارستان ۲۲۹ تختی بروجرد در لرستان، بیمارستان ۲۱۷ تختی سراب در آذربایجان‌شرقی، بیمارستان ۲۳۵ تختی ابهر در زنجان، بیمارستان ۸۵ تختی فرچک ورامین در تهران، فار اول بیمارستان ۱۳۴ تختی مراغه در آذربایجان‌غربی، و بیمارستان ۹۰ تختی بانه در کردستان در سال ۱۳۹۶ تکمیل شد.

تعداد هفت پروژه بیمارستانی نیز در سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان‌ها شامل بیمارستان ۱۱۰ تختی سوختگی اهواز در خوزستان،بیمارستان ۲۱۷ تختی خوی در آذربایجان‌غربی، بیمارستان ۳۵ تختی باشت در کهگیلویه و بویراحمد، بیمارستان ۱۴۸ تختی پارس‌آباد در اردبیل، بیمارستان ۲۸۳ تختی یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد، بیمارستان ۲۰۴ تختی لاهیجان در گیلان، و بیمارستان ۸۶ تختی بهار در همدان است.

در سال ۱۳۹۸ نیز بیمارستان ۹۰ تختی پاوه در کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

در سال ۹۹ نیز هفت پروژه بیمارستانی با یکهزار و ۴۷۰ تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رسید. بیمارستان‌های بروجن، بهشهر، تالش، سقز، زرند، سراوان و تویسرکان درسال ۹۹ خدمات‌دهی به مردم را آغاز کردند.

برای امسال (۱۴۰۰) نیز هفت پروژه بیمارستانی در لنگرود، تکاب، تربت حیدریه، جهرم، گچساران، مهدی‌شهر و خمین در نوبت تکمیل و تحویل به وزارت بهداشت قرار دارند.