شناسهٔ خبر: 92327 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

تردد روزانه ۱۰۰ مسافر از پایانه مرزی پیشین

پایانه مرزی پیشین (2).jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از تردد روزانه ۱۰۰ مسافر از پایانه مرزی تازه تاسیس پیشین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، جلال الدین قادری اظهار داشت: با توجه به مرزی بودن استان سیستان و بلوچستان راه اندازی پایانه های مرزی می تواند به عنوان برگ برنده این استان در مبادلات اقتصادی منطقه ای به شمار رود که در این میان وجود قرابت و نزدیكی فرهنگی و دینی میان مردم جنوب این استان با استان های هم مرز خود در پاکستان و برقراری روابط دیرینه تجاری در فراهم كردن شرایط برای توسعه این مناطق بسیار حائز اهمیت است.
وی مهمترین اهداف راه اندازی پایانه مرزی پیشین را تسهیل و تسریع در حمل و جابه جایی کالا و مسافر، توسعه و رونق استان سیستان و بلوچستان و صادرات و واردات کالا، ایجاد اشتغال پایدار و همچنین توسعه اقتصادی در منطقه و ایجاد گذرگاه مناسب برای واردات دام زنده، صادرات انواع مصالح ساختمانی، مواد غذایی و سایر اقلام تولیدی ایران به پاکستان برشمرد و افزود: با توجه به اهمیت این مرز این اداره کل با مساعدت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مدت ۴۵ روز اقدام به احداث سالن مسافربری پایانه مرزی پیشین کرد و در یکم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور مقامات عالی رتبه دو کشور ایران و پاکستان به بهره برداری رسید.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان با اشاره به سایت موقت پایانه مرزی پیشین گفت: سایت موقت این پایانه مرزی ۲۵ هزار مربع مساحت دارد که ۴۵۰ متر آن سالن موقت مسافری است که روزانه ۱۰۰ مسافر در آن تردد می کنند.
قادری افزود: همکاران ما در این اداره کل برای احداث سالن مسافربری پایانه مرزی پیشین از بهترین سازه ها منطق با شرایط آب و هوایی منطقه استفاده کرده اند تا منجر به رونق مبادلات فرهنگی و اجتماعی مردمان دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان شود.
وی تاکید کرد: افزایش تقاضای ۱۰۰هزار تنی به یک میلیون تن و ارتقای تعداد مسافران عبوری به حدود ۵۰۰ هزار نفر برآورد نرخ رشد تبادلات بین ایران و پاکستان در افق ۱۴۲۰ پایانه مرزی پیشین است.