شناسهٔ خبر: 92350 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر خبر داد:‌

۲۲۸ واحد مسکونی در زلزله گناوه آسیب دید/ تخصیص تسهیلات به مردم زلزله‌زده بعد از اخذ مصوبه از هیات دولت

 تخریب واحدهای مسکونی روستایی بر اثر زلزله رامیان مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی‌ها ۲۲۸ واحد مسکونی در زلزله گناوه آسیب دیدند، گفت: تخصیص تسهیلات به مردم زلزله‌زده استان منوط به اخذ مصوبه از هیات دولت است.

حمید حیدری مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،به تشریح تازه‌ترین ارزیابی‌ها از میزان خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی استان در زلزله ۲۹ فروردین با بزرگی ۵.۹ گناوه، پرداخت.

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر با اشاره به اینکه ارزیابی‌های اولیه انجام و به ستاد مدیریت بحران نیز ارسال شده است، از آسیب به ۲۲۸ واحد مسکونی شهری و روستایی در استان خبر داد و گفت: ارزیابی‌ها حاکی از تخریب ۱۶۷ واحد شهری و روستایی و ۶۱ واحد تعمیری است.

حیدری با بیان اینکه با وجود پس‌لرزه‌های متعدد، میزان مراجعه مردم به بنیاد مسکن استان برای ارزیابی همچنان ادامه دارد از احتمال افزایش میزان خسارت به واحدهای مسکونی خبر داد.

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر، تصریح کرد: آواربرداری از واحدهای مسکونی در روزهای آتی آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: در شهرها ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره همراه با ۵۵ میلیون تومان بلاعوض و در روستاها نیز ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض به مالکان واحدهای آسیب‌دیده پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر تخصیص تسهیلات به مردم زلزله‌زده را منوط به اخذ مصوبه از هیات دولت دانست.