شناسهٔ خبر: 92358 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در نشست نخستین هفته اردیبهشت‌ماه شورای معاونان مطرح کرد

تاکید بر ادامه فعالیت بی‌وقفه برای اجرای پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی/ الزام به تکمیل و افتتاح طرح های اولویت‌دار

نشست اردیبهشت ماه شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی با حضور مقام عالی وزارت وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت تکمیل و افتتاح پروژه‌های اولویت‌دار تا پایان دولت تاکید کرد و خواستار ادامه فعالیت بی‌وقفه و پرقدرت تمامی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی تا استقرار دولت بعد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست هفته نخست اردیبهشت‌ماه شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مورخ ۴ اردیبهشت به طور حقیقی و مجازی در ساختمان شهید دادمان برگزار شد.

در این نشست، معاونان و مسئولان وزارت راه و شهرسازی از جمله نعمت‌الله ترکی، معاون توسعه مدیریت و توسعه منابع انسانی، سحر تاج‌بخش، رئیس سازمان هواشناسی، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمود غفاری، مدیر برنامه‌ریزی و مدیریت منابع و سید قاسم بی‌نیاز، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند و به ارایه گزارش‌ پرداختند.

ضرورت تغییر در الگوی استفاده از وسایل سرمایشی از سوی معاونت‌ها و شرکت‌های تابعه

اسلامی در این نشست، پس از دریافت گزارش‌ سازمان هواشناسی کشور، با اشاره به کمبود بارش‌ها و کاهش منابع آبی در کشور اظهار کرد: امسال با توجه به کم شدن آب‌های سطحی، امکان دارد که نیروگاه‌های حوزه آبی از مدار خارج شوند و به همین دلیل در برخی از نقاط کشورمان با کاهش برق مواجه شویم.

وی افزود: به همین جهت وزارت نیرو تبلیغات خود را مبنی بر صرفه‌جویی در مصرف آب و برق شروع کرده است و اعلام نموده که امسال، سال سختی را پیش رو خواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تمامی معاونت‌ها و شرکت‌ها باید الگوی مصرفی استفاده از وسایل سرمایشی را تغییر دهند تا بتوان بدون هیچ نقصی آب شرب مردم تامین شود و برای تحقق این امر مهم، نیاز به هماهنگی بین تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها است و در این خصوص باید اطلاع‌رسانی حداکثری و روشنگرانه انجام شود.

ادامه فعالیت بی‌وقفه پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی تا استقرار دولت بعد

اسلامی با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات و پایان فعالیت دولت دوازدهم، تصریح کرد: هیچ کارگاه و پروژه‌ای تا پایان فعالیت دولت نباید متوقف شود و تمامی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی باید بی‌وقفه و پرقدرت به فعالیت خود تا استقرار دولت بعد ادامه دهند.

وی تاکید کرد: کارها باید با اقتدار پیش بروند، تا دولت جدید بیاید و کار را آغاز کند.

الزام به تکمیل و افتتاح پروژه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی، در ادامه پس از دریافت گزارش مدیر برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، بر الزام تمامی مدیران مبنی بر تکمیل پروژه‌های عمرانی و حمل‌ونقلی ناتمام کشور تا پایان دولت دوازدهم تاکید کرد و گفت: منابع مورد نیاز این پروژه‌ها از جمله پروژه‌های اولویت‌دار باید هر چه زودتر تامین شوند تا این پروژه‌ها قبل از پایان دولت افتتاح و به بهره‌برداری برسند.

وی عنوان کرد: با توجه به اختلاف‌ قیمت‌های ایجاد شده در بازار، مراکز نظارتی باید بر قیمت‌ها نظارت داشته باشند تا از سوءاستفاده به دلیل نوسان قیمت‌ها جلوگیری شود و ناظران باید حتما با هر گونه تخلف برخورد کنند.

در پایان جلسه، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی گزارش جامعی از مطالبه مردم که از سوی رسانه‌ها منتشر شده بود، به وزیر راه و شهرسازی و شورای معاونان وزارتخانه ارایه داد و طی آن بر ضرورت فعال‌تر شدن بخش ارتباطات مردمی معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه تاکید شد.