شناسهٔ خبر: 92359 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور نزدیک به ۳۰ هزار برگ معاينه فنی وسائط نقلیه عمومی در سیستان و بلوچستان 

تیمور باقری.JPG  معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از صدور ۲۹ هزار و ۹۳۰ برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده ای در سال ۹۹ در محدوده تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری اظهار داشت: صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در بخش کالا و مسافر به رفع نقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه پس از اطمینان داشتن از وضعیت ایمنی ناوگان حمل و نقل سنگین، مجوز لازم برای تردد آنها صادر می شود، تاکید کرد: از مجموع۳۶ هزار و ۷۰۸ مراجعه کننده وسائط نقلیه عمومی جاده ای بار و مسافر سال ۹۹ به مراکز معاینه فنی تحت پوشش این اداره کل ۲۹ هزار و ۹۳۰ وسیله موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و ۶ هزار و ۷۷۸ وسیله نقلیه باقی مانده برای رفع عیب برگردانده شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از فعالیت چهار مرکز معاینه فنی ناوگان حمل و نقل سنگین در شهرستان های زاهدان، زابل و خاش خبر داد و افزود: در مراکز معاینه فنی این دسته از وسایل نقلیه عمومی مواردی همچون میزان آلایندگی هوا، میزان تولید آلودگی صوتی، وضعیت ترمزها، نور چراغ ها، باک غیر استاندارد و مناسب بودن آج لاستیک‌ها مورد بررسی قرار می گیرد.

باقری خاطر نشان کرد: از آنجایی که وجود نقص فنی در وسایل نقلیه سبب کاهش ایمنی تردد در جاده‌ها می‌شود و یکی از علت‌های مهم و حائز اهمیت در حوادث جاده‌ای نقص فنی در ناوگان محسوب می شود، بر این اساس رانندگان ناوگان عمومی اعم از کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس مکلف هستند از سلامت فنی ناوگان اطمینان حاصل کنند تا سوانح رانندگی کاهش یابد.