شناسهٔ خبر: 92375 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

بهسازی و آسفالت بیش از ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های لرستان در برنامه ۱۴۰۰

IMG-20210130-WA0073.jpg بهسازی و تعریض، روکش آسفالت، چیپ سیل، فوگسیل و لکه گیری هندسی بیش از ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های لرستان در سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، عارف امرایی معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در تشریح برنامه های سال ۱۴۰۰ این معاونت گفت: از ابتدای امسال با برگزاری جلسات متعدد با روسای ادارات ستادی حوزه معاونت راهداری و بازدیدهای میدانی از شهرستانها، برنامه سالانه این معاونت طراحی و با تایید مدیرکل، اجرایی و وظایف شهرستانها به تفکیک ابلاغ شد.
وی افزود: این برنامه ها در راستای نگهداری از راه های استان، بهسازی و تعریض، روکش آسفالت، روکش حفاظتی چیپ سیل و فوگسیل(روکش حفاظتی) و لکه گیری هندسی ۴۰۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از برنامه‌ریزی اصلاح ۲۲ نقطه پرتصادف در سطح استان خبر داد و گفت: بنا داریم با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات و نیروی انسانی فعال در شهرستانها اصلاح ۲۲ نقطه و مقطع پرتصادف را در سال ۱۴۰۰ به سرانجام برسانیم.

وی تصریح کرد: اصلاح ۲۰۱ کیلومتر شیب شیروانی و ۱۶۴ کیلومتر شانه سازی نیز از دیگر برنامه های معاونت راهداری لرستان در سال ۱۴۰۰ به شمار می رود.
امرایی اظهار داشت: به منظور نگهداری از پل ها و ابنیه فنی موجود در سطح راه‌های استان با استفاده از ماشین آلات و نیروی انسانی در اختیار، تنقیه و دریواسیون بیش از پنج هزار دستگاه پل، تنظیم بستر ۲۰۰ دستگاه پل بزرگ و بازدید دوره ای ابنیه فنی در اولویت کاری قرار دارد.

امرایی افزود: به منظور ارتقای ایمنی راه‌های استان امسال در صورت ابلاغ به موقع اعتبارات، خط کشی بیش از سه هزار کیلومتر از راه‌های استان، پشتیبانی ۱۵۰ کیلومتر روشنایی، نصب بیش از  ۱۵هزار عدد انواع علائم ایمنی افقی و عمودی جزو برنامه های اولویت‌دار راهداری لرستان خواهد بود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان تصریح کرد: در کنار این برنامه ها با توجه به اهمیت موضوع صیانت از حریم راهها و نقش آن در ارتقای ایمنی راه، گشت های حریم در سراسر استان فعال و در برخورد با متجاوزان به حریم کاملا جدی هستیم.