شناسهٔ خبر: 92403 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح راهداری محوری در استان قزوین آغاز شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین ذ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از آغاز اجرای طرح راهداری محوری در سطح راه‌های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: اجرای طرح راهداری محوری در سطح راه‌های این استان آغاز شده که این طرح با هدف حفظ و نگهداری و ارتقای ایمنی راه‌ها با اولویت راه‌های شریانی به تمام ادارات تابعه ابلاغ شده و به مدت پنج ماه تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی  اضافه کرد: در طرح راهداری محوری تمام عملیات ارتقای ایمنی راه‌ها با استقرار اکیپ های راهداری در محورها انجام می شود.

حق‌لطفی ادامه داد: در قالب این طرح ۱۸۰دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری و ۲۷۰تن از کارکنان راهداری در قالب۴۷ اکیپ عملیات راهداری محوری را انجام خواهند داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: حضور مستمر گشت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نقاط حساس راه‌های استان، اجرای لکه گیری راه ها، خط کشی، پاکسازی و شستشوی مستمر تابلوها و علایم ایمنی راه، رفع عیب خاموشی تیرهای روشنایی و چراغ‌های چشمک زن، رگلاژ و تسطیح شانه راه‌ها و رفع اختلاف ارتفاع شانه راه و اصلاح شیب شیروانی، بازسازی و نصب و تعمیر حفاظ ایمنی جاده، نظافت حریم راهها و جمع آوری دستفروشان کناره جاده از جمله اقداماتی است که در قالب طرح راهداری محوری انجام می‌شود.

استان قزوین دارای ۶هزار و ۷۰۵ کیلومتر راه است که هزار و ۳۷۲ کیلومتر آن را راه‌های شریانی و ۵هزار و ۳۳۲ کیلومتر را راه‌های روستایی تشکیل می دهند.