شناسهٔ خبر: 92409 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار باران به همراه رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی استان‌ها/ افزایش شدت بارش‌ها در سواحل خزر تا روز چهارشنبه / احتمال نفوذ گردوغبار و وقوع تگرگ در غرب کشور

گزارش هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران به همراه رعدوبرق و وزش باد شدید طی امروز و فردا در اکثر مناطق کشور خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت آب‌وهوای کشور طی امروز ۶ اردیبهشت و روزهای آتی را اعلام کرد.

رفیعی اظهار کرد: امروز در استان‌های اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس، کرمان، بخش‌های از سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی و در ساعت‌های بعدازظهر در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور و همین‌طور دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران و رعد برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد،

رفیعی گفت: امروز شدت پدیده با احتمال وقوع تگرگ به شکل گرد‌‌و‌خاک در مناطق مرکزی کشور از جمله استان‌های اصفهان، یزد، کرمان و فارس پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز سه‌شنبه در مناطق شمال غرب و غرب کشور و استان‌های که در دامنه جنوبی البرز واقع هستند و استان‌های همدان، مرکزی، قم ،اصفهان، یزد، شمال فارس و کرمان هم رگبار باران، رعدوبرق و به همراه وزش باد شدید همراه خواهد بود. همچنین احتمال وقوع تگرگ و نفوذ گرد و غبار از کشور همسایه در غرب کشور وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: روز سه‌شنبه همین شرایط جوی را علاوه بر این مناطق در سواحل خزر و شمال شرق کشور و بخش‌هایی از جنوب غرب کشورمان خواهیم داشت و روز چهارشنبه شدت بارش‌ها در سواحل دریای خزر بیشتر می‌شود.