شناسهٔ خبر: 92413 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با نظارت‌های مستمر صورت پذیرفت:

رسیدگی به ۴۷۲فقره تخلفات حمل و نقل جاده‌ای مازندران

مازندران معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اظهار داشت: در سال گذشته به ۴۷۲ فقره تخلفات حمل و نقل جاده‌ای این استان در کمیسیون ماده ۱۱،۱۲و ۱۴رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(مازندران)،  علی نصیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در سالی که گذشت تعداد ۱۳جلسه کمیسیون ماده ۱۲ برگزار شده و به ۹۴ پرونده رسیدگی شد، که از این تعداد ۵۷ فقره رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا بوده و ۳۷ فقره نیزمربوط رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حوزه مسافر است

وی افزود: همچنین در راستای اجرای ماده ۱۱ مبنی بر رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حمل ونقل جاده‌ای کالا و مسافر ۱۶جلسه کمیسیون برگزار و به ۳۵۲ پرونده رسیدگی شد که ۳۰۱ فقره آن مربوط به رسیدگی رانندگان بخش کالا و ۵۱ فقره رانندگان بخش مسافر است.

وی در مورد برگزاری جلسه کمیسون ماده ۱۴رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان گفت: تعداد ۳جلسه کمیسیون ماده ۱۴ برگزار شده و به ۲۶ پرونده متخلفان بخش کالا رسیدگی شد و در بخش مسافر شکایتی اعلام نگردید.

معاون حمل و نقل عدم پرداخت کرایه رانندگان، عدم اخذ بارنامه، عدم رعایت ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ، توقف اتوبوس ها در میادین، واگذاری وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی را از عمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیون ها عنوان کرد.

 نصیری یادآور شد: تخلفات مربوط به شرکت‌های حمل ونقل در کمیسیون ماده ۱۲ و تخلفات مرتبط با رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح  و مورد رسیدگی و اعمال قانون شد که به همین علت در سال گذشته شاهد کم‌تر شدن تخلفات به‌ ویژه تخلفات بخش ایمنی و حادثه‌ساز از سوی رانندگان بودیم.

وی گفت: امیدوارم با رعایت ضوابط و مقررات توسط شرکت‌ها، موسسات حمل ونقل کالا و مسافر و رانندگان شاهد هیچ‌گونه تخلفی در این حوزه نباشیم، ضمن این‌که کاربران می‌توانند هرگونه نظر، پیشنهاد، انتقاد یا شکایت خود را از طریق سامانه ۱۴۱ با اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان ارسال  و پیگیری کنند.