شناسهٔ خبر: 92461 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نخستین نشست کمیته راهبری امنیت اطلاعات مطرح شد:

ایجاد امنیت پایدار داده‌های سازمان

محمد تیموری نخستین نشست کمیته راهبری امنیت اطلاعات به ریاست معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با حضور دبیر و اعضای این کمیته برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد تیموری، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هدف از برگزاری این نشست را بحث و بررسی در زمینه راه‌اندازی پروژه مرکز عملیات امنیت بیان کرد و گفت: افزایش گسترده در حوزه فناوری در سازمان و مکانیزه شدن روز افزون امور و فعالیت‌ها، راه‌اندازی مرکز عملیات امنیت را دو چندان کرده است تا ضمن ایجاد امنیت پایدار داده‌ها، بستری برای پاسخگویی سریع و یکپارچه به تهدیدها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بهبود و ارتقای نرم‌افزارها و فناوری اطلاعات و ارتباطات در ستاد مرکزی سازمان، کارگروه‌های استانی هم باید بیش از پیش در این زمینه و ارتقای سامانه‌ها و نرم‌افزار‌ها تلاش به عمل آورند.

حسین متولی حبیبی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گزارشی از بررسی و امکان پذیری اجرای طرح مرکز عملیات امنیت در سازمان ارائه کرد و افزود: در حال حاضر طرح‌های مطالعاتی انجام شده از سوی شرکت مشاور مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته است و در آینده نزدیک با انعقاد قرارداد با پیمانکار، عملیاتی خواهد شد.

شایان ذکر است، در این نشست حسین یاری مدیرکل دفتر حراست، مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات، دست‌نشان مدیرکل دفتر منابع انسانی پشتیبانی و رفاه، آشوری مدیرکل مرکز مدیریت راه‌ها حضور داشته و نظرها و پیشنهادهای راهبردی جهت ارتقای سامانه‌های نرم‌افزاری در حوزه فعالیتی ذی ربط و پیاده‌سازی مرکز عملیات امنیت در سازمان ارائه کردند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، همچنین مقررشد جلسات مذکور در سطح ادارات کل استانی هم برگزار شود.