شناسهٔ خبر: 92468 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار باران، رعد‌وبرق و وزش باد شدید در استان‌های بوشهر، هرمزگان و برخی مناطق/ وقوع گرد و غبار در نوار مرزی غربی کشور/ افزایش ابر و گاهی رعدوبرق در تهران

طوفان باران کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران به همراه رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های بوشهر، هرمزگان و برخی از مناطق کشور خبر داد و عنوان کرد که در مناطق مستعد وقوع تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت آب‌وهوای کشور طی امروز ۷ اردیبهشت و روزهای آتی را اعلام کرد.

وی اظهار کرد: امروز و فردا در استان‌های بوشهر و هرمزگان و در برخی از مناطق کشور رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در مناطق مستعد وقوع تگرگ را پیش‌بینی می‌کنیم و در نوار مرزی غربی کشورمان هم احتمال ورود گرد و غبار از کشورهای همسایه وجود دارد.

رفیعی عنوان کرد: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، نیمه شمالی سمنان، اصفهان، یزد، نیمه شمالی کرمان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، شمال استان‌های ایلام، فارس و کرمان بارش‌ها شدت بیشتری خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: روز چهارشنبه نیز همین شرایط جوی را در بیشتر مناطق کشورمان انتظار داریم و فردا بیشترین بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال غرب و غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور خواهیم داشت.

وی گفت: روز پنجشنبه نیز ادامه بارش‌ها در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور خواهند بود و سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال شرق و شرق کشور و همین‌طور جنوب شرق و مرکز کشور هم بارندگی خواهند داشت.

رفیعی خاطرنشان کرد: از نظر شرایط دمایی، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با توجه به اینکه نفوذ جریان خنک شمالی را خواهیم داشت، کاهش نسبی دما را در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌کنیم که حدود ۷ تا ۱۰ درجه است و در این مدت دریای خزر هم مواج و متلاطم خواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد: ضمن اینکه روز پنجشنبه بخش‌های مرکزی و روز جمعه بخش‌های مرکزی و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز هم مواج و متلاطم هستند.

وی درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: آسمان امروز تهران نیمه ابری است و در بعضی از ساعات افزایش ابر و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را خواهیم داشت. حداکثر دمای امروز تهران ۳۱ درجه و حداقل دما نیز ۲۰ درجه بالای صفر خواهد بود.