شناسهٔ خبر: 92471 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در قالب طرح ابرار انجام می‌شود؛

تکمیل بهسازی جاده کلات مطهری تا پایان ماه رمضان

کلات مطهری-خارتوران رئیس اداره راه و شهرسازی بیارجمند از اجرای عملیات تعریض و بهسازی جاده کلات مطهری در منطقه خارتوران در قالب طرح ابرار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) قربان شیخ رئیس اداره راه و شهرسازی بیارجمند در بازدید امیر عمیدی مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) از پروژه های در حال اجرای منطقه بیارجمند، از اجرای طرح ابرار(اقدام برای راه‌های اولويت‌دار روستايي از محل اعتبارات ملي و استاني و استفاده از اكيپ‌هاي راهسازی) در روستای کلات مطهری منطقه خارتوران خبر داد.

وی افزود: روستای کلات مطهری با جمعیت ۲۰خانوار در منطقه محروم خارتوران به فاصله ۱۲۰کیلومتری شهر بیارجمند و ۲۵۰کیلومتری شهرستان شاهرود قرار دارد و تقریبا در فاصله ۴کیلومتری جاده فرعی احمدآباد-زمان آباد به صورت آنتنی در یک مسیر تپه ماهور و کوهستانی واقع شده  است و مسیر این روستا خاکی بوده که در زمان بارندگی و زمستان عبور و مرور مردم با مشکلات فراوان مواجه می‌شد.
 شیخ در ادامه بیان کرد: به همت راهداران اداره بیارجمند و با کمترین امکانات و ماشین آلات راهسازی در اسفند ماه ۱۳۹۹ عملیات تعریض جاده آغاز  و میزان ۸۰۰۰ مترمکعب خاکبرداری جهت تعریض و تغییر مسیر تا کنون انجام شده است .
هم اکنون با شن ریزی لایه ها به میزان ۱۰۰۰۰متر مکعب حدود ۲ کیلومتر از مسیر جاده آماده شده است.
شایان ذکر است که در این محور تعداد ۷ دستگاه ابنیه فنی (آبنما) درحال ساخت می‌باشد و امید است در پایان ماه مبارک رمضان جاده مذکور به بهره برداری برسد.