شناسهٔ خبر: 92482 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران روز ایمنی حمل و نقل را تبریک گفت

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران روز ایمنی حمل و نقل را به تمامی تلاشگران عرصه حمل و نقل کشور تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران روز ایمنی حمل و نقل را به تمامی تلاشگران عرصه حمل و نقل کشور تبریک گفت. در متن این پیام آمده است: همواره در طول ادوار تاریخ دو نیاز عمده حمل و نقل انسان و کالا در شرایط مختلف با اهداف متفاوت وجود داشته است و با حضور این ناوگان، مبدا و مقصد معنا یافت و توانست فاصله ها را التیام بخشیده و درفصول مختلف باعث وصل فصل‌ها گردد. یکی از نیازهای اولیه انسانی که با توسعه اقتصادی و اجتماعی دامنه گسترده تری پیدا کرده و امروزه جزء یکی از مظاهر تمدن بشمار می‌رود، مسئله حمل ونقل است که با گذشت زمان اهمیت این صنعت در توسعه، بیشتر روشن می‌شود.

حمل‌ و نقل و جابه‌جایی مسافر و کالا در جوامع پیشرفته امروزی از اهمیت زیادی برخوردار است و طی نیم قرن اخیر حمل و نقل از جمله بخش‌های زیربنایی توسعه محسوب می‌گردد .

دامنه‌ی تاثیر حمل و نقل گسترده بوده و دربخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، زیارتی، گردشگری، آموزشی و حتی سیاسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هرچه به صنعت حمل و نقل بیشتر توجه شود شاهد ارتقاء سطح زندگی و کیفیت روابط اجتماعی خواهیم بود.

با توجه به روز "ملی ایمنی حمل و نقل "در هفتم اردیبهشت ماه، بر خود وظیفه دانستم این روز را بر پرچمداران صنعت ایمنی حمل و نقل کشور که بی شک رسیدن به توسعه پایدار شهری و عدالت اجتماعی در گرو همکاری و مساعی تلاشگران این حوزه می باشد، تبریک عرض نمایم و از آستان حضرت احدیت مزید توفیقات برای خدمتی سرشار از شور و نشاط و مملو از توکل الهی برای این قشر فعال و پویا را درمسیر تحقق اهداف متعالی ایران اسلامی خواستارم.