شناسهٔ خبر: 92496 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

ورود کالا از هند و پاکستان طبق پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود/ فشار سنگین به ایرلاین‌ها به خاطر اعمال محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: واردات و صادرات از هند و پاکستان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران، در ارتباط با ورود کالا از هند و پاکستان گفت: کالا عامل ویروس نیست و واردات کالا از این کشورها طبق پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با ویروس و بیماری کرونا، ما آنچه را که ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کند، انجام می‌دهیم. به خصوص در مورد پروازها این مصوبات بلافاصله به نوتام (اطلاعیه هوانوردی) تبدیل کرده و نوتام را به صورت جهانی منتشر می‌کنیم.

اسلامی افزود: در هفته یک و یا حداکثر ۲ پرواز به هند داشتیم که بر اساس تصمیم ستاد ملی متوقف کردیم.

این عضو کابینه دوازدهم در ارتباط با کنترل بهداشتی در پایانه‌های مرزی و فرودگاه‌ها گفت: به دلیل کمبود ظرفیت وزارت بهداشت، هلال احمر نیز با دستور رییس جمهور در مبادی ورود به کشور مستقر شده و با استقرار هلال احمر کنترل‌ بهداشت مرزی تقویت شده است.

وی افزود: ما امیدوار هستیم که کنترل‌های بهداشتی را به دقت انجام دهند که کسی که آلوده به ویروس است از طریق پایانه ها وارد کشور نشود و اگر شد، کنترل شده و قرنطینه شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به فشار اقتصادی ناشی از کرونا بر شرکت‌های هواپیمایی گفت: ممنوع کردن پروازها و رعایت فاصله اجتماعی با اعمال محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر همه ایرلاین ها را با گرفتاری سنگینی مواجه کرده و این شرکت‌ها روزگار سختی را می‌گذرانند.

وی ادامه داد: پرواز خارجی به شدت کاهش پیدا کرده است. ممنوع کردن پروازها و اعمال محدودیت پذیرش مسافر به معنای قطع و کاهش درآمد ایرلاین هاست.

اسلامی با اشاره به اعتراض روز گذشته برخی از کارکنان ایران‌ایر گفت: همه ایرلاین‌ها روزگار سختی را می‌گذرانند، ایران ایر هم همینطور است. از کارکنان شاغل و بازنشسته ایران ایر عزیز عذرخواهی می‌کنم که این شرکت نتوانسته تا دیروز حقوق فروردین ماه را پرداخت کند. امیدوارم با تمهیداتی که اندیشیده شده، حقوق این عزیزان امروز پرداخت شود.