شناسهٔ خبر: 92509 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث سه دستگاه پل در محورهای مواصلاتی حوزه سیستان

ایوب کرد.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از احداث سه دستگاه پل در محورهای میل نادر – سفیدآبه و بنجار – بی بی دوست حوزه سیستان به منظور تردد روان کاربران جاده ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) ، ایوب کرد اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی همکاران ما در ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های حوزه سیستان، پل شور در محور میل نادر – سفیدآبه (با ۳۶ دهانه ۲ متری) به طول ۸۲ متر و عرض ۹ متر با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد آماده بهره برداری شده است.

وی ادامه داد:  همچنین پل بندان نیز در محور سفیدآبه – میل نادر ( با ۳۶ دهانه ۲ متری)  به طول ۸۲ متر و عرض ۹ متر از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد برخوردار است و تلاش داریم این پروژه مهم را در سال جاری به اتمام برسانیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در امسال احداث پل کانال نیاتک در محور بنجار – بی بی دوست با ۱۰ دهانه ۱۰ متری به طول ۱۰۵ متر و عرض ۹ متر آغاز شده است.

کرد برقراری ترافیک عبوری ایمن، ساماندهی و ایمن سازی ابنیه فنی، افزایش عمر مفید راه و ابنیه، جلوگیری از مسدود شدن محور در زمان وقوع سیلاب های احتمالی را از مهم ترین دلایل احداث پل در استان عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هفت هزار و ۷۸۰ دستگاه پل در محدوده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان احداث و درحال استفاده کابران جاده ای استان است.

گفتنی است سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.