شناسهٔ خبر: 92515 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

هشدار وقوع صاعقه و برق‌گرفتگی در استان‌های واقع در شمال شرق کشور/ رگبار باران به همراه رعدوبرق در نوار غربی و مناطق مرکزی/ تلاطم امواج در دریای خزر و آب‌های جنوبی

هواشناسی- آب و هوا- صاعقه- تغییر اقلیم- پدیده جوی کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران به همراه رعدوبرق در نوار غربی و مناطق مرکزی خبر داد و هشدار دارد که احتمال وقوع صاعقه و برق‌گرفتگی در استان‌های واقع در شمال شرق کشور وجود دارد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت آب‌وهوای کشور طی امروز ۸ اردیبهشت و روزهای آتی را اعلام کرد.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر، کردستان، کرمانشاه، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، بعضی از نقاط مرکز و شرق کشور و همین‌طور برای شمال فارس رگبار باران به همراه رعدوبرق و وزش بادهای شدید را خواهیم داشت.

گودرزی اظهار کرد: دریای خزر نیز طی ۲۴ ساعت آینده مواج است و ضمن اینکه برای فردا (پنج‌شنبه) در برخی از مناطق آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌هایی مثل همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان شمالی، نیمه غربی خراسان رضوی و برخی از مناطق خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی عنوان کرد: نکته قابل توجه این است که امروز برای بعدازظهر در آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی و نیمه شمالی اردبیل رگبار باران و رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی و احتمالاً بارش تگرگ را خواهیم داشت که می‌توانند در این مناطق باعث بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب‌ها و همین‌طور صاعقه و برق‌گرفتگی باشند و حتماً هم‌وطنان باید به این نکته توجه داشته باشند.

وی تأکید کرد: بارش‌ها تا اوایل هفته آتی ادامه دارند و از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آتی نیز آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم هستند.

 گودرزی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران گفت: آسمان امروز تهران نیمه‌ابری و گاهی ابری است و احتمال بارش باران نیز وجود دارد که در بعضی از ساعات نیز رعدوبرق و وزش باد را خواهیم داشت.

 به گفته وی بیشینه دمای امروز تهران ۳۱ درجه سانتی‌گراد است و احتمالاً هوای تهران طی یکی دو روز آینده خنک‌تر خواهد شد.