شناسهٔ خبر: 92520 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلوگیری از ۵۶۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز و تجاوز به حریم راه در استان اردبیل

قلع و قمع.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از شناسائی، توقف و قلع و قمع ۵۶۸ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیرمجاز در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، علی صبحی در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان مشکین شهر گفت: از این میزان۲۶۷ مورد ساخت و سازغیرمجاز شناسائی، به ۲۵۴ مورد توقف و اخطار ساخت صادر و ۴۷مورد دیگر نیز با هماهنگی و اخذ دستور قضائی درسال گذشته قلع و قمع شده است.

وی افزود: در مدت یاد شده ۴۸۰ مورد تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز در حریم قانونی راه توسط گشت های راهداری شناسائی، برخورد و قلع و قمع شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه حفاظت و صیانت از راه و حریم آن را خط قرمز راهداری است و بر برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرد.

صبحی تجدید خط کشی هزارو ۷۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی، ۲۷ هزار کیلومتر رفع افتادگی شانه راه و تسطیح حریم، تهیه نصب و اصلاح ۲ هزارو ۷۴۲ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی، تهیه و نصب ۷ هزارو ۶۷۷ عدد تابلوهای الزامی راه ها، اصلاح و بازسازی ۲۳۳ کیلومتر کانال های طرفین راه، نصب ۲ هزارو ۵۰۰ متر حفاظ در پرتگاه ها، آبروها و رفوژمیانی، درزگیری ۶۸ هزارو ۳۰۰ مترطول از محورها، مونتاژ و اصلاح ۸ هزار عدد تابلوی انتظامی و هم چنین اجرای ۲۷ هزارمتر طول شیار لرزاننده عرضی و طولی را ازدیگر اقدامات راهداران در سال گذشته عنوان کرد.