شناسهٔ خبر: 92547 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید استاندار اردبیل از پروژه های حوزه راه و شهرسازی شهرستان گرمی

بازدید استاندار اردبیل از پروژه های راه و شهرسازی گرمی مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل که همراه استاندار از پروژه های حوزه راه و شهرسازی شهرستان گرمی بازدید می کرد اعلام کرد: در صورت تامین اعتبار، امسال شاهد بهره برداری از پروژه گردشگری دور دریاچه گیلارلو خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(استان اردبیل)، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل به همراه محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران استانی از پروژه های حوزه راه و شهرسازی شهرستان گرمی بازدید کرد.

 مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل در جریان این بازدید گفت: عملیات اجرایی چهارخطه گرمی به سمت بیله‌سوار به عنوان پروژه‌ای فعال در حال انجام است و قرارگاه خاتم‌الانبیاء در این پروژه به طول ۵۰ کیلومتر فعال بوده که در حال حاضر عملیات زیرسازی انجام می‌شود.

حیدری افزود: از ۵ کیلومتر بزرگراه در دست احداث ورودی گرمی از سمت اردبیل، ۳ کیلومتر آسفالت‌ریزی شده و ۲ کیلومتر باقی نیز با مساعد شدن شرایط جوی آسفالت‌ریزی می‌شود تا به صورت کامل این پروژه نیز به بهره‌برداری برسد.

وی اجرای پروژه گردشگری دور دریاچه گیلارلو را نیز یادآور شد و بیان کرد: عملیات خاکی پروژه تکمیل شده و شاهد اجرای عملیات روسازی در پروژه هستیم که در صورت تامین اعتبار آن، شاهد تکمیل و بهره برداری از پروژه به طول ۳.۲ کیلومتر در امسال خواهیم بود.

استاندار اردبیل نیز در این بازدید اظهار کرد: دریاچه گیلارلو در یک منطقه منحصر به فرد واقع شده و در آینده به نگین گردشگری شهر گرمی تبدیل می شود و سرمایه گذاری گردشگری در محدوده این دریاچه اتفاق می افتد.

وی افزود: اعتباری افزون بر۸ میلیارد تومان از سوی راه و شهرسازی استان برای آسفالت اطراف این دریاچه هزینه می شود که برای پیاده روی مردم شهرگرمی و مسافران تابستانی محلی بسیار مناسب خواهد بود.

بهنام جو در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در محور اصلی اردبیل تا گرمی کارگاه های راه سازی فعال هستند و عملیات اجرایی۴ بانده کردن از گرمی به سمت بیله سوار آغاز شده و کل مسیر به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار و سختی های بسیاری در این مسیر از قبیل تملک اراضی و جابه جایی تاسیسات انجام شده که ۷۰ درصد این اقدامات در طول چند ماه گذشته اتفاق افتاده است.