شناسهٔ خبر: 92563 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان صورت گرفت؛

تقدیر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از اقدامات ایمنی اداره کل راهداری و نقل و نقل جاده ای استان

1619670823288iaeua0rgq6c3k75gope2upnkfp.jpg معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در اولین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان که در سالن کنفرانس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی برگزار شد از اقدامات ایمنی این اداره کل تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)، اولین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و به دبیری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با شرکت اعضا در سالن کنفرانس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی برگزار شد.

رئیس کمیسیون ایمنی حمل و‌ نقل و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار داشت: قطعا حتی یک فوتی نیز در تصادفات زیاد بوده هرچند نگاه ما به صورت نسبی است ولی عدد مطلق فوتی قطعا آماری هست که باید برای هر یک نفر نیز برنامه ریزی داشته باشیم و بتوانیم با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و نگاه فرابخشی در موضوع ایمنی قدم های اثر بخشی را در این راستا برداریم.

رئیس کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان خاطر نشان کرد: بی شک برای تحقق این هدف لازم است بهره مناسب را از دیتاها و آمارهای موجود برده و با پردازش و مدیریت دیتا و اطلاعات موجود نقشه راه را ترسیم کرد که این امر نیازمند همکاری تمام دستگاه های متولی آمار و اطلاعات است تا با پردازش مناسب و با اختیار قراردادن آن برای کلیه دستگاه های مرتبط زمینه ساز اقدامات علمی و تخصصی و منسجم در بحث مدیریت ایمنی حمل و نقل باشند.

رحمانی با تاکید بر توجه ویژه به بحث زیر ساخت های مناسب حوزه حمل و نقل گفت: اقدامات مختلفی در وزرات راه و شهرسازی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: بحث ارتقای راه های استان احداث راه های جدید موضوعی هست که در اولویت اساسی استان قرار گرفته و طی چند سال گذشته استان آذربایجان غربی در سه محور اساسی نسبت به تامین اعتبارات و تخصیص اعتبارات توجه ویژه ای را داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استان یکی از مهم ترین موضوعات استان را بحث توسعه راه ها عنوان نمود و اظهار داشت: طی چند ساله گذشته در استان بحث‌ توسعه راه های استان مورد لحاظ و توجه قرار گرفته بطوریکه در فصل اعتبارات با سهم محدود بیش از 21 درصدی اعتبارات به مقوله حمل و نقل به عنوان رتبه اول تخصیص اعتبار بین فصل های مختلف حمل و نقل و توسعه راه ها دارد که نتایج  آن را در بحث ارتقای ایمنی حمل و نقل شاهد خواهیم بود.

وی گفت: در کنار این مقوله هوشمند سازی ترددها می تواند نقش مهمی به جهت مدیریت و برنامه ریزی برای آینده و هم نظارت و کنترل از سوی مراجع ذیصلاح ایجاد نماید و در این راستا نصب و فعالساژی دوربین های پلاک خوان، دوربین های کنترل تخلفات عبور و‌ مرور در جاده ها، دوربین های نظارت تصویری، تردد شمارها و سایر بخش ها و مجموعه هایی که در جهت توسعه هوشمند سازی در استان محقق شده است که جا دارد از مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بابت فعالیت های منسجم در این خصوص قدردانی شود.

در ادامه این جلسه، دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ضمن تبریک روز ملی ایمنی حمل و‌ نقل گفت: صنعت حمل و نقل یکی از محورهای اساسی توسعه اقتصادی هر کشور است و پیشرفت متوازن بخش حمل و نقل در تمامی حوزه ها و بهره برداری مناسب از آن به عنوان پیش نیاز توسعه سایر بخش ها به توانمند سازی اقتصادی ملی منجر می شود و زمینه ساز توسعه سیاسی،اجتماعی و اقتصادی در سطح ملی و منطقه ای خواهد شد.

ارسلان شکری در خصوص آمار فوتی های سال گذشته بیان داشت: طی سال گذشته ۱۶۱ نفر فوتی، ۲۶۷۱ نفر جرحی و به تعداد ۳۴۸۲ مجروح در جاده های استان ثبت شده است.