شناسهٔ خبر: 92583 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل مرکز علوم جو و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور:

وبینار بررسی مسائل هواشناسی و تغییرات اقلیمی در خلیج فارس برگزار می‌شود

بهزاد لایقی مرکز علوم جو و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور وبیناری با عنوان بررسی مسائل هواشناسی و تغییرات اقلیمی در خلیج فارس برگزار می‌کند.

سازمان هواشناسی کشور به مناسبت روز ملی خلیج فارس، وبیناری با عنوان «بررسی مسائل هواشناسی و تغییرات اقلیمی در خلیج فارس» برگزار می‌کند.

بهزاد لایقی، مدیرکل مرکز علوم جو و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با این وبینار گفت: هر ساله روز ۱۰ اردیبهشت به عنوان روز ملی خلیج فارس جشن گرفته می‌شود. این روز روزی است که خلیج فارس از اشغال پرتفالی ها خارج شد و مجددا تحت تسلط ایران درآمد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما بخش دریایی سازمان هواشناسی هستیم و مرکز ما، مرکز علوم جوی اقیانوس به عنوان دبیرخانه شورای عالی اقیانوس‌شناسی که ریاست آن را وزیر راه و شهرسازی بر عهده دارد، شناخته می‌شود، وظیفه ما این است که در این روز حتما به مسائلی که در خلیج فارس اتفاق می‌افتد بپردازیم.

لایقی افزود: یکی از این موارد مهم بحث هواشناسی دریایی و تغییرات اقلیمی در این منطقه است. تقییرات اقلیمی، با توجه به شرایط خلیج فارس و شرایطی زیستی که این منطقه دارد، مبحث بسیار مهمی است. همینطور به واسطه حمل‌ونقل دریایی و فعالیت‌های اکتشاف و استخراج نفت در منطقه که به هواشناسی دریایی بسیار وابسطه است، مبحث هواشناسی دریایی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل مرکز علوم جو و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور درباره سرفصل‌های این وبینار گفت: از منظر کارشناسی چند سخنرانی تدارک دیده شده است که بحث مربوط به پیش‌بینی‌های دریایی، پایش دریایی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و سنجش از دور، بحث اثرات تغییر اقلیم بر مناطق ساحلی و بحث انتقال رسوب در سواحل به طور مختصر توسط کارشناسانی که در این حوزه‌ها تحقیق و پژوهش کرده‌اند، در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

گفتنی است این وبینار روز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ صبح برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند به آدرس Http://video.irimo.ir/osac مراجعه کنند.