شناسهٔ خبر: 92669 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی اعلام کرد

اقدامات موثر برای افزايش ضريب ايمنی پرواز در فرودگاه های خراسان جنوبی

شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور ساخت و راه اندازی ساختمان مانيتورينگ فرودگاه بيرجند، استريپ سازی باندهای پروازی و انجام مطالعات آب های سطحی از جمله اقدامات اداره کل فرودگاه های خراسان جنوبی در جهت افزايش ضريب ايمنی فرودگاه‌های استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عظیم طهماسبی، مدیرکل فرودگاه‌های استان اظهار داشت: با توجه به تغییر و تحول در ساختار اقتصاد جهانی، حمل و نقل هوایی به یک گزینه بسیار مهم در کسب سرمایه تبدیل شده و ۹۰ درصد از سفرهای گردشگری در سطح جهان از طریق حمل و نقل هوایی است و واردات و صادرات نیز از طریق هواپیماهای باربری غول پیکر انجام می‌شود. این امر نشان می‌دهد که برقراری ارتباط از طریق راه‌های بین المللی هوایی جایگاه مهمی را در تجارت بین الملل کسب کرده و ایمنی در حمل و نقل هوایی بسیار حایز اهمیت است.

طهماسبی با بیان اینکه برقراری ایمنی، رکن اصلی حمل و نقل است، عنوان کرد: با توجه به اهمیت بالای ایمنی حمل و نقل هوایی کنوانسیون‌هایی بین کشورهای جهان تنظیم شده که مهمترین آن تاسیس سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) است که این سازمان جهت بهبود ایمنی در حمل و نقل هوایی کارشناسانی را به کشورهای مختلف ارسال و با برگزاری کلاس‌های آموزشی آنها را برای رویارویی با سوانح و خطرات احتمالی آماده می‌کند. همچنین این کارشناسان تمام سوانح گذشته را بررسی می‌کنند و به ریشه‌یابی علل حادثه‌های قبلی می‌پردازند. سپس با ارایه برنامه‌هایی جامع به پیشگیری از سوانح بعدی کمک می‌کنند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: در این اداره کل اقدامات موثری برای افزایش ضریب ایمنی پرواز در فرودگاه‌ها انجام شده که از جمله آنها می‌توان به ساخت و راه اندازی ساختمان مانیتورینگ، استریپ سازی باند‌های پروازی و انجام مطالعات آب‌های سطحی فرودگاه بیرجند، اجرا و راه اندازی شبکه فیبر نوری فرودگاه طبس، بهسازی جاده‌های دسترسی به سایت‌های کمک ناوبری فرودگاه‌های استان، انجام فلایت چک دستگاه‌های کمک ناوبری فرودگاه‌های بیرجند و طبس، نوسازی ساختمان RCAG  فرودگاه بیرجند، خرید دو دستگاه خودروی مدرن اداره کل آتش‌نشانی جهت فرودگاه‌های بیرجند و طبس، ایمن سازی سطوح پروازی فرودگاه‌های استان و پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه بیرجند اشاره کرد.