شناسهٔ خبر: 92697 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد:

بازگشت شرکت های حمل و نقل دریایی به ایران پس از احیای برجام/ پیش بینی افزایش حمل و نقل دریایی/ سازمان بنادر به صنایع فعال در پسکرانه بنادر کمک کند

بنادر عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: اکثر شرکت های کشتیرانی و سرمایه گذاران خارجی با احیای برجام به بنادر ایران باز می گردند و این موضوع باعث رشد صنعت حمل و نقل دریایی کشور خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدحسین طباطبایی درباره اینکه برجام چه مزیت‌هایی را برای حمل و نقل دریایی و توسعه بنادر خواهد داشت تصریح کرد: برجام باعث اتفاق‌های مثبت در صنعت حمل و‌نقل دریایی خواهد شد چرا که شرکت‌های خارجی که مجبور به ترک ایران شدند به سرعت به کشور برمی‌گردند و فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی نسبت به سایر بخش‌ها وضعیت خوبی دارد و سازمان بنادر در تامین تجهیزات اقدامات خوبی در بنادر انجام داده است، گفت: اگر برجام محقق شود سازمان بنادر فرصت بسیار خوبی پیدا خواهد کرد که مانند دوره پسابرجام ( قبل از خروج امریکا از برجام) نسبت به خرید تجهیزات مدرن بندری اقدام کند.

عضو اتاق بازرگانی ایران با پیش بینی اینکه در آینده‌ای نزدیک حمل و نقل دریایی افزایش پیدا می‌کند، افزود: اگر سازمان بنادر به صنایع فعال در پسکرانه بنادر کمک کند با فوریت می‌توان مسیر رشد و توسعه اقتصادی کشور را طی کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌هایی که در دوره گذشته پسابرجام کارنامه بسیار خوبی داشت، سازمان بنادر و دریانوردی بود؛ این مجموعه بدون از دست دادن زمان برای خرید تجهیزات بندری جدید اقدام کرد و به سمت سفارش قطعات به شرکت‌های داخلی رفت.