شناسهٔ خبر: 92715 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان بیان کرد

توسعه و بهسازی اپرون فرودگاه بندرعباس تا پایان خرداد/احداث تاکسی‌وی جدید

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه بندرعباس مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان از توسعه و بهسازی اپرون فرودگاه بندرعباس تا پایان خرداد خبر داد.

ابوذر ضیایی، مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در تشریح طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس گفت: توسعه و بهسازی اپرون فرودگاه مهم‌ترین پروژه‌ای است که در این فرودگاه دنبال می‌شود و طبق برنامه‌ریزی قبلی و وعده پیمانکار، تا پایان خردادماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: اپرون فرودگاه اکنون ظرفیت پارک ۸ هواپیما را دارد. طبق این برنامه ۴ جای پارک از ۸ جای پارک موجود بهسازی شده و همچنین ۲ جای پارک نیز به ظرفیت اپرون فرودگاه اضافه می‌شود. 

ضیایی افزود: در این طرح همچنین یک تاکسی‌وی جدید احداث شده و باند را به اپرون فرودگاه متصل می‌کند. 

گفتنی است در این پروژه ۳۲ هزار مترمربع و دو استند (جایگاه پارک هواپیما) به فضای اپرون افزوده می شود و نیز ۴۸ هزار مترمربع (چهار استند) بهسازی و روکش آسفالت می شود. پروژه توسعه اپرون و احداث تاکسی‌وی فرودگاه بندرعباس به پیشرفت ۷۵ درصدی رسیده و تا پایان خرداد به بهره برداری خواهد رسید. کل اعتبار مصوب این پروژه ۱۷۰ میلیارد تومان بوده که در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹، ۸۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شده است.