شناسهٔ خبر: 92756 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

تداوم بارش‌ها تا پایان هفته/ کاهش محسوس دما در سواحل خزر از چهارشنبه

گزارش هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران به همراه رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی از مناطق کشور خبر داد و عنوان کرد که در مناطق مستعد وقوع تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت آب‌وهوای کشور طی امروز ۱۴ اردیبهشت و روزهای آتی را اعلام کرد.

گودرزی گفت: امروز فعالیت سامانه بارشی در استان‌هایی مثل ایلام خراسان شمال، رضوی، جنوبی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و نیمه شمالی فارس فعال بوده و پیامد آن رگبار، رعدوبرق و وزش بادهای شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد بود.  همچنین در آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، همدان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و شمال شرق خوزستان بارش‌ها پراکنده‌تر بوده و گاها شاهد رعد‌وبرق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

وی ادامه داد: فردا جهارشنبه این سامانه در سمنان، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، و شمال شرق فارس فعال خواهد بود. سامانه بعدی نیز فردا از سمت شمال غرب وارد کشور می شود. فردا شب در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌هایی مانند زنجان، قزوین، البرز و تهران بارندگی خواهیم داشت.

گودرزی افزود: اما نکته بعدی این است که برای امروز هوا در سواحل دریای خزر گرمتر می‌شود. اما از روز چهارشنبه تا روزهای پایانی هفته مجددا کاهش محسوس دما در سواحل رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: تهران امروز بعد از ظهر شاهد افزایش ابر و بارش بسیار پراکنده باران و وزش بادهای شدید موقتی خواهد بود. بیشینه دما نیز امروز در تهران به ۲۶ درجه سانتی گراد می‌رسد.