شناسهٔ خبر: 92820 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 استاندار خوزستان:

اتمام مسکن مهر و پیشرفت فیزیکی طرح اقدام را با جدیت دنبال می کنیم

استادار خوزستان در سفر مهرآبادی استاندار خوزستان گفت: حل مشکلات مسکن یکی از اولویت های ما در خوزستان است که با پیگیری اتمام پروژه های مسکن مهر و میزان پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن به دنبال مرتفع کردن این مشکل هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای مسکن استان با اشاره به موافقت سازمان زمین و مسکن با واگذاری زمین‌های طرح اقدام ملی مسکن با قیمت منطقه ای در بندر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: این زمین‌ها در مقیاس بسیار وسیعی به امر ساخت پنج هزار واحد مسکونی اختصاص می‌یابد که قیمت آن برای واگذاری به افراد هزینه ناچیزی را دربرمی‌گیرد.

سلیمانی دشتکی همچنین به موضوع واگذاری زمین‌های شرکت نفت به مردم شهرستان لالی در شمال خوزستان اشاره‌ کرد و افزود: این زمین ها ۸۰ سال پیش در مالکیت مردم بوده اما به واسطه معادن نفتی، بخش قابل توجهی از این زمین‌ها توسط وزارت نفت تملک شد.

وی اضافه‌کرد: پس از سال‌ها، برنامه ریزی وزارت نفت برای بهره‌برداری از این معادن نفتی تغییر کرده و این وزارتخانه تصمیم گرفته که زمین‌های تملک شده را در لالی به مردم عودت دهد.

وی با بیان اینکه پس دادن این زمین‌ها به مردم با موانع قانونی روبه‌رو است گفت: این برگشت مشروط به قیمت کارشناسی و تا سقف ۲۵۰ متر به صورت مسکونی است.

سلیمانی دشتکی گفت: قرار است با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن، این موضوع در ۲ هفته بررسی کارشناسی شود و سپس با حضور نماینده مالکان، فرماندار لالی و اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در وزارت راه و شهرسازی تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به روند مطلوب پیشرفت مسکن مهر و اقدام ملی در ماههای اخیر اظهار داشت: اتمام این پروژه ها در کمترین زمان ممکن خرسندی و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.