شناسهٔ خبر: 92833 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

احتمال بالا آمدن ناگهانی آب در رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر/ خطر صاعقه و برق‌گرفتگی در ارتفاعات

آبگرفتگی معابر کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال آب گرفتگی و رگبار باران به همراه رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی از مناطق کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت آب‌وهوای کشور طی امروز ۱۶ اردیبهشت و روزهای آتی را اعلام کرد.

گودرزی گفت: امروز در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، اردبیل و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران، رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی رخ خواهد داد. در مناطق کوهستانی وقوع صاعقه و بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: سواحل دریای خزر وزش باد شمالی و بارش باران را تجربه می‌کند. جمعه علاوه بر این مناطق در شرق فارس، یزد و کرمانشاه بارش خواهیم داشت و این بارش‌ها تا اوایل هفته آتی ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، البرز و تهران خواهد بود که  احتمال بالا آمدن ناگهانی آب سطح رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و وقوع صاعقه و برق گرفتگی در ارتفاعات را به دنبال دارد.

وی افزود: برای بعد از ظهر امروز در تهران افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. امروز بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد به ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد.