شناسهٔ خبر: 92839 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک ماهه نخست امسال صورت پذیرفت؛

رشد ۳۴ درصدی صادرات کالا از مرز زمینی آستارا

پایانه مرزی آستارا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در یک ماه نخست امسال صادرات کالا از مرز آستارا ۳۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گیلان)، فریبرز مرادی اظهار داشت: در یک ماهه نخست امسال ۸۴هزارو ۷۵۳ تن کالا از مرز زمینی آستارا صادر شد که عمده صادرات میوه و تره بار و انواع کاشی می باشد و این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد رشد داشته است.
وی افزود: در طي اين مدت ۸۱۴۱ تن كالا توسط ناوگان جاده اي از مرز زمینی آستارا وارد كشور شده و نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است که عمده واردات انواع تخته، پنبه و نخ بوده است.

ترانزیت ۱۷۶۷۳ تن کالا از مرزهای زمینی و دریایی گیلان در یک ماه 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان بیان داشت: در فروردین ماه امسال ۱۷۶۷۳ تن کالا از استان گیلان ترانزیت شده است که از این مقدار ۱۲۹۰۳ تن از مرز زمینی آستارا و ۴۷۷۰ تن از مرز دریایی انزلی بوده است.
وی افزود: ۷۹۸۸ تن کالا از مرزهای استان به  صورت ترانزیت ورودی وارد شده که نسبت به مشابه سال ۹۹ میزان ۴۶۴ درصد افزایش داشته  و عمده ترانزیت ورودی به این استان انواع تخته و آرد بوده است.
مرادی تصریح کرد: در بخش ترانزیت خروجی نیز ۹۶۸۵ تن کالا از مرز زمینی آستارا خارج شده است که عمده ترانزیت خروجی برنج و چای است.
وی با بیان اینکه در فروردین ماه امسال  ۹۶۲۰ کامیون از مرز زمینی آستارا تردد داشته است افزود: از این تعداد  ۴۶۷۰ دستگاه كاميون با ميانگين روزانه ۱۵۱ دستگاه از مرز  آستارا وارد کشور شده است و تعداد ۴۹۵۰ دستگاه كاميون با ميانگين روزانه ۱۶۰ دستگاه از مرز آستارا از کشورخارج شده که ميانگين تردد روزانه كاميون در اين مرز در يك ماه اول سال ۱۴۰۰ برابر ۳۱۱ دستگاه در روز بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴ شركت حمل و نقل بين المللی كالا و شركت حمل و نقل بين المللی مسافر و ۱۴۰ نمايندگي شركت های حمل و نقل بين المللی كالا در استان گيلان مشغول انجام فعاليت هستند.