شناسهٔ خبر: 92862 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال گذشته صورت گرفت؛

نصب ۵۱ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

ایوب کرد.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از نصب ۵۱ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای مواصلاتی اصلی و شریانی این استان در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طی سال گذشته ۵۱ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای مواصلاتی اصلی و شریانی این استان نصب شده است.

کرد افزود: ثبت همزمان سرعت لحظه‌ای و پلاک خودروهای عبوری، شناسایی و برداشت پلاک خودروهای متخلف و ارسال اطلاعات به پلیس راه راهور ناجا از جمله مهمترین مزایای راه اندازی این سامانه ها در محورهای استان محسوب می شود.

وی ادامه داد: از مجموع ۵۱ سامانه ثبت تخلف نصب شده در محورهای مواصلاتی استان در حال حاضر ۱۲ سامانه در محورهای زاهدان- زابل، زاهدان- خاش، خاش- سراوان، ایرانشهر – چابهار، زاهدان- بم، خاش – ایرانشهر و زاهدان - میرجاوه راه اندازی و در حال ارسال اطلاعات برای پلیس راه راهور ناجا است و مابقی نیز تا پایان امسال راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد:  تلاش بر این است که نصب سامانه‌های ثبت تخلفات متناسب با وضعیت راه ها و ترافیک باشد تا بتوانیم با اقدامات بازدارنده این سامانه ها در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای به وضعیت قابل قبولی دست یابیم.

وی با بیان اینکه شهروندان با سامانه های برخط سفرهای خود را مدیریت کنند، بیان کرد: سامانه تلفنی و پیامکی ۱۴۱ به عنوان ابزارهای ارتباطی شهروندان برای اطلاع یابی از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخدادهای جاده ای و ثبت  و رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه حمل و نقل جاده ای و راهداری است.