شناسهٔ خبر: 9290 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پایان عملیات نصب چراغ‌های چشمک‌زن خورشیدی در قم تا پایان مرداد ماه

چراغ چشمک زن سرپرست مدیریت راهداری استان قم اعلام کرد: ۳۰ دستگاه چراغ چشمک زن خورشیدی با هزینه ای بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال در محورهای جاده ای استان قم نصب می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، داود طلوعی در این باره گفت: با هدف افزایش ضریب ایمنی تردد سفرهای برون شهری در حوزه استحفاظی راه های استان ، نصب ۳۰ دستگاه چراغ چشمک زن با منبع تغذیه سلول های خورشیدی در دستور کار قرار گرفت.

طلوعی هزینه اجرای این طرح را بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: با عنایت به ضرورت نصب المان های هشداری در قالب چراغ های چشمک زن در نقاط حادثه خیز و تقاطع های جاده ای، اجرای این پروژه از خردادماه سال جاری آغاز شده و انتظار می رود این پروژه تا پایان مرداد ماه سال جاری به طور کامل اجرا و به بهره برداری برسد.

وی  ضمن اشاره به بخشی از ویژگی های استفاده از سلول های خورشیدی در تأمین نیروی برق این چراغ ها بیان کرد: با توجه به دشواری های تأمین نیروی برق لازم برای چراغ های چشمک زن و دیگر المانهای نوری در محورهای جاده ای، استفاده از سلولهای خورشیدی از اولویت اجرای این طرح ها محسوب می شود.

وی در پایان اظهار کرد: رعایت موارد ایمنی و توجه به هشدارهای بصری در قالب تابلوهای اطلاعاتی، چراغ های چشمک زن، خطوط ونقوش و... می تواند سفری مطمئن را تا حد قابل ملاحظه ای تضمین نماید.

نظر شما