شناسهٔ خبر: 92913 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

تفکر جدید در راهداری حاکم شده است/ نگاه تصدی‌گری به راهداری آسیب می‌زند

وزیر راهداری وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نگاه تصدی‌گری به راهداری آسیب می‌زند، گفت: اکنون تفکر جدید در راهداری حاکم شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در سفر امروز محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به استان یزد، آیین بهره‌برداری از پروژه‌های نگهداری راه‌های استان یزد برگزار شد. در این طرح مجموعا ۶۶۵ کیلومتر راه با صرف هزینه‌ای معادل ۴۸۰ میلیارد ریال مورد بهسازی و بازسازی قرار گرفته‌اند که اقدامات انجام شده شامل ۱۱۷ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی، ۵۹ کیلومتر بهسازی و عملیات روکش حفاظتی، ۱۹۳ کیلومتر اجرای عملیات درزگیری رویه آسفالت و ۲۹۶ کیلومتر اجرای عملیات لکه گیری رویه آسفالت می‌شود.

محمد اسلامی در جریان سخنرانی در این آیین با اشاره به اینکه نگاه قانون به راهداری، نگاه تصدی‌گری است، گفت: این نگاه در کنار شرایط پر تغییر و پر تنش پیمانکاری موجب شده که در سنوات گذشته مساله رسیدگی به راه‌ها آسیب ببیند.

وی ادامه داد: از بدو ورود به حوزه وزارت سعی در اصلاح این مورد داشتم و اکنون در وزارت راه و شهرسازی به دنبال رایزنی برای رفع موانع قانونی رویه اصلاح شده هستیم. این نهضت بحمدالله در کشور برپا شده است که نگهداری از راه‌ها پیوسته و شبانه‌روزی انجام شود.  راه زنده و در حرکت است و  راهداری نیز باید به صورت زنده و در حرکت به بهسازی و نگهداری از راه مشغول باشد. البته باید به راهدار نیز رسیدگی شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این تفکر و رویه جدید در حوزه راهداری در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود و امسال سال آغازین آن با این حجم و کیفیت بوده است. بنابراین لازم است بابت کاری که انجام شده به راهداران تبریک و خداقوت بگویم.