شناسهٔ خبر: 92917 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی:

فرودگاه گناباد تا شهریور افتتاح می‌شود/ تکمیل طرح توسعه فرودگاه مشهد در نیمه اول سال

فرودگاه گناباد مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی از افتتاح فرودگاه گناباد و تکمیل طرح توسعه فرودگاه مشهد تا شهریور ماه خبر داد.

محمود امانی‌بنی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره طرح‌های قابل افتتاح فرودگاه‌های خراسان رضوی تا پایان دولت تدبیر و امید گفت: پیشرفت طرح احداث فرودگاه گناباد به سرعت پیش می‌رود و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، این فرودگاه در مرداد و یا شهریور افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: احداث باند این فرودگاه ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و پیشرفت فیزیکی ترمینال فرودگاه نیز ۹۵ درصد است. برای کار محوطه‌سازی نیز پیمانکار مشغول کار است و وعده داده  که محوطه فرودگاه را تا برج ۵ به اتمام می‌رساند. همچنین در حال برنامه‌ریزی برای انتخاب پیمانکار برای نصب دیوارهای پیش‌ساخته به عنوان دیوارهای محافظتی فرودگاه هستیم.

امانی بنی افزود: برای تامین اموال منقول فرودگاه مانند وسایل داخل ترمینال و تجهیزات آتش‌نشانی این آمادگی وجود دارد که ملزومات را از فرودگاه مشهد به فرودگاه گناباد منتقل کنیم.

توسعه و بهسازی فرودگاه مشهد در ۶ ماهه نخست سال

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی همچنین در مورد طرح‌های قابل افتتاح فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: طرح توسعه ترمینال شماره یک فرودگاه مشهد در شهریورماه به اتمام می‌رسد. این طرح شامل احداث ۲۲ هزار متر مربع بنا در ۴ طبقه است که دو طبقه آن مسافری، یک طبقه محل استقرار شرکت‌های هواپیمایی و یک طبقه هم مختص تاسیسات است.

وی ادامه داد: احداث سرویس‌رود، تاسیسات یخ‌زدایی (‌De-Icing) و نصب ایربریج (پل تلسکوپی سوار و پیاده شدن از هواپیما) از دیگر طرح‌های فرودگاه مشهد است. فاز اول سرویس‌رود تکمیل شده و بدون افتتاح رسمی به بهره‌برداری رسیده است، فاز دوم و سوم آن نیز در تیر و مرداد به بهره‌برداری می‌رسد.

این مدیر فرودگاهی افزود: تجهیزات یخ‌زدایی نیز برای دو پوزیشن پارک هواپیما در نظر گرفته شده است که این پروژه نیز تا مردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.

امانی‌بنی درباره ایربریج‌های ترمینال فرودگاه نیز گفت: برای نصب ۴ ایربریج برنامه‌ریزی شده است که پایه‌های آن‌ها نصب شده و آماده‌سازی‌های داخل ترمینال مانند نصب پله برقی و آسانسور نیز برای ۳ ایربیرج انجام شده و برای دیگری در ۳ ماهه دوم سال انجام می‌شود. پیمانکار وعده داده است که دستکم یک ایربریج در خردادماه نصب شده و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: همچنین برخی اقدامات رفاهی مانند نصب پله‌برقی و والک‌وی در ترمینال انجام شده که این پرو‌ژه‌ها نیز در خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.  

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: در یک سال و نیم گذشته، به دنبال تصمیمات ستاد ملی کنترل کرونا و تاکیدات مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران، برای بهره‌برداری از پروژه‌های به اتمام رسیده منتظر افتتاح رسمی نمانده‌ایم و هر پروژه‌ای که به صورت موقت و یا دائم تحویل شده و تاییدیه‌های استاندارد را دریافت کرده، بدون افتتاح رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.